
În sectorul logisticii, companiile se confruntă cu provocări majore pentru a-și transporta încărcăturile în siguranță, în mod transparent, eficient și sustenabil.
Furturile de mărfuri și spațiul de încărcare neutilizat provoacă pierderi financiare semnificative, afectând întregul lanț de aprovizionare. Quehenberger se bazează pe inteligența artificială pentru a depăși aceste provocări și pentru a crește siguranța și sustenabilitatea în transportul rutier. Camerele de ultimă generație și software-ul inteligent instalate direct în remorcile camioanelor vor monitoriza încărcătura și vor îmbunătăți optimizarea spațiului de încărcare. Inițial, Quehenberger intenționează să instaleze camere bazate pe inteligență artificială pe 10 camioane internaționale pentru faza pilot, iar, în viitor, și pe întreaga flotă.
În siguranță pe drum
Aceste camere video scanează interiorul remorcilor și analizează datele în timp real. În cazul unor probleme, cum ar fi alunecarea paleților, aceste camere declanșează o alarmă pentru a informa șoferul de camion și dispecerul.
Protecție împotriva furturilor
În Europa, pagubele anuale cauzate de furturile de mărfuri au fost estimate la aproximativ 8,2 miliarde de euro. Cele mai frecvente tipuri de furturi în logistică au fost cele de mărfuri, de suporturi complete și de combustibil. O problemă suplimentară este intrarea “oaspeților nedoriți”, spre exemplu persoanele care trec fără să fie neobservați în camion la graniță. Camerele detectează abaterile de la traseu, manipulările neplanificate sau deschiderile ușilor și, de asemenea, dacă, spre exemplu, prelata camionului este tăiată. În astfel de cazuri, AI declanșează alarma și îi informează pe cei responsabili. Astfel, se asigură o protecție optimă împotriva furturilor cu o utilizare minimă a resurselor.
Fiecare milimetru de spațiu de încărcare trebuie utilizat
De asemenea, camera video măsoară întregul spațiu de încărcare din remorcă și raportează dispecerului un spațiu de încărcare liber în unitățile de palet. Dispeceratul poate oferi acum acest spațiu de marfă la bursele de mărfuri și, în mod ideal, îl poate vinde pe traseu. A doua fază de extindere constă în oferirea independentă de către AI a spațiului de marfă la burse și găsirea încărcăturii suplimentare optime.
“Atunci când toate sistemele sunt conectate în mod optim, sunt posibile multe lucruri: utilizarea la maximum a spațiului de marfă, vânzarea spațiului de marfă liber pe șosea, cea mai bună marfă securizată posibil și protecția perfectă împotriva furturilor cu o utilizare minimă a resurselor.”, a explicat Robert Köbrunner, șeful Q Direct.
Provocări în cadrul proiectului în curs de desfășurare
La acest proiect au contribuit atât specialiști în transporturi și tehnicieni ai camerelor video, cât și șoferi și specialiști în siguranță. Echipa de proiect se confruntă acum cu o fază extinsă de învățare în care software-ul va fi instruit cu cazuri de utilizare specifice.
“Va fi mai multă muncă pentru echipa noastră la început, dar suntem convinși că va merita”, precizează Eugen Goss, Specialist de produs și Manager de proiect.