
Cota de piață a principalilor exportatori de îmbrăcăminte în 2015-2023 (după valoare)
Transport Intelligence (Ti) a realizat recent o analiză a lanțului de aprovizionare din industria de îmbrăcăminte și a sectorului de retail aferent acesteia, care se numără printre cele mai dinamice segmente ale pieței logistice globale.
Din această analiză rezultă că, așa cum arată și exemplul comercianților online chinezi, există presiuni să se schimbe baza de producție de îmbrăcăminte la nivel global, după decenii în care China a fost de departe cel mai mare producător atât ca volum, cât și ca valoare. În ultimi 10 ani însă Bangladesh și Vietnam au înregistrat o creștere considerabilă. În prezent nu există o amenințare pentru volumul mare de producție din China, dar retailerii au opțiuni atunci când aleg de unde să se aprovizioneze cu îmbrăcăminte și își diversifică sursele, ceea ce se vede și în schimbările din transportul maritim și în creșterea producției în economii precum Vietnam și Bangladesh. Totuși, producția din China nu a scăzut dramatic, ci mai degrabă exporturile chineze au crescut pe piețele non-occidentale și pe piața internă.
Dar Ti nu presupune neapărat că această tendință va continua, nici măcar pe termen scurt. Cererea internă din China este redusă, cu semne de recesiune pe multe piețe regionale, iar multe dintre piețele non-occidentale unde au crescut exporturile chineze își văd concurată propria producție, deci unele economii din Asia de Sud-Est și chiar America de Sud caută să reducă importurile de îmbrăcăminte din China. Astfel că direcția viitoare a bazei de producție de îmbrăcăminte din China este incertă.
Producția și exportul de îmbrăcăminte ale Chinei (după valoare)
