Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DB Schenker integrează camionul electric Mercedes-Benz eActros 300 în rețeaua de distribuție din România

DB Schenker a început integrarea camioanelor electrice eActros 300 cu suprastructură, de la Mercedes-Benz, în operațiunile sale de colectare și distribuție (CoDi) din țara noastră.

Primul camion eActros 300 din flota DB Schenker a fost recepționat la începutul acestui an și este utilizat, în prezent, pentru preluarea și livrarea expedierilor din București și împrejurimi. Echipat cu 2 motoare electrice cu puterea de vârf de 400 kW, suprastructură de 7,3 m lungime, având autonomia de până la 300 km și masa maximă autorizată de 19 t, noul camion operat de DB Schenker reprezintă un pas important în tranziția companiei către transportul electrificat pe șoselele din România.

„Peste 70% dintre transporturile de mărfuri din România sunt efectuate pe cale rutieră, iar DB Schenker continuă să fie liderul național al expedițiilor de acest tip. În acest context, identificarea și implementarea soluțiilor de mobilitate care îmbină sustenabilitatea și performanța de vârf reprezintă o preocupare permanentă pentru noi. Integrarea în flota proprie a Mercedes-Benz eActros 300 ne ajută atât să reducem emisiile de CO₂ și poluarea fonică de la nivelul operațiunilor noastre de distribuție, cât și să creștem eficiența transporturilor noastre de mare tonaj în mediul urban”, a afirmat Alexandru Mitrașcu, Area Manager Collection & Distribution, DB Schenker.

Propulsia silențioasă, care asigură un zgomot redus la jumătate și o eficiență mult mai ridicată în comparație cu motoarele diesel, designul ergonomic și dotările de siguranță inteligente precum sistemul Active Sideguard Assist, AVAS (alertarea acustică externă) sau MirrorCam se numără printre cele mai importante funcții ale noului autocamion DB Schenker.

„Salutăm inițiativa companiei DB Schenker de a înainta pe calea electromobilității și suntem mândri că au ales Mercedes-Benz eActros 300, un camion 100% electric ce este parte din cea mai sustenabilă, inovatoare și silențioasă gamă de camioane cu propulsie alternativă disponibilă pe piață în acest moment”, a spus Valeriu Zaharia, CEO, Daimler Truck & Bus Romania.

Pentru alimentarea celor trei pachete de baterii cu capacitatea individuală de 112 kWh din dotarea camionului, DB Schenker folosește stațiile pentru vehicule electrice instalate în parcul industrial CTPark Bucharest West, amplasat pe Autostrada A1 la km 23.

„Avem deja câțiva ani de când dezvoltăm stații de încărcare electrică și panouri fotovoltaice în cadrul proiectelor CTP, integrând soluții sustenabile în infrastructura noastră. Ne bazăm pe această experiență pentru a-i susține pe partenerii noștri în tranziția către transportul viitorului”, a menționat Bogdan Pătrâncă, Energy Manager, CTP România.

DB Schenker în România plănuiește să integreze în rețeaua sa cel puțin încă un autocamion eActros în viitorul apropiat.

Articole similare

Ad