Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mari riscuri pentru transportul de flori din Olanda, mai ales în curse internaționale lungi

Deoarece floricultura olandeză este un domeniu deschis, rapid și dinamic – florile și plantele trebuie să meargă la licitație fără întârziere și de acolo în întreaga lume – el este supus și riscurilor de atacuri din partea unor rețelele criminale care fac contrabandă. Despre aceste vulnerabilități a vorbit managerul de transport al Van der Slot Transport, care este și membru al consiliului de administrație al Asociației Transportatorilor de Floricultură (VSV), citat de asociația olandeză de transport și logistică TLN. Acesta subliniază că infractorii știu exact unde să meargă, de aceea firmele din lanțul logistică trebuie să-și conștientizeze vulnerabilitățile.

Viteza cu care se face acest transport oferă și oportunități pentru infractori, deoarece controalele sunt limitate – dacă ar fi prea stricte, s-ar pierde din viteză. Acțiunile criminale vizează mai ales comerțul internațional din țări exotice, caz în care florile se transportă cu avioanele, în cutii, și nu se vede ce este în ele, deoarece șoferii se uită la cărucioarele speciale pe care le încarcă, dar nu pot verifica totul.

În cazul Van der Slot Transport, care lucrează mai ales pentru cultivatori și companii de licitații din Olanda, Belgia și Germania, riscurile sunt mai mici decât în cazul celor care transportă flori la nivel internațional.

Managerul firmei a aflat de la un fost infractor cum lucra și la ce era atent atunci când se infiltra într-o companie și a primit de la el un sfat interesant legate de uniforma corporativă: infractorii se uită în jur să vadă cine unde lucrează și angajații în uniforme specifice unei companii sunt ușor de abordat, pe când dacă ar merge la și de la serviciu în haine civile ar fi mai puțin vizibili.

Șoferii nu pot fi făcuți responsabili pentru verificarea încărcăturii, spune managerul firmei, deoarece este nerealist să crezi că poți verifica totul, câtă vreme cărucioarele sunt pline de cutii cu flori și nu se pot deschide toate. Dar se poate acorda atenție, de exemplu, schimbărilor semnificative în situația materială a angajaților: dacă cineva face brusc achiziții scumpe, asta poate fi un semn de implicare în ceva ilegal.

Și colaborarea cu poliția este importantă, pentru a afla mai multe despre cazuri concrete și despre riscurile ce pot apărea, mai ales în cursele lungi de export. Deci ar fi bine ca managerii firmelor de transport să își facă timp să participe la astfel de întâlniri și să nu creadă că atunci când o fac transmit semnalul că sunt vulnerabili din punct de vedere al siguranței proceselor. 

Iar poliția ar putea face controale aleatorii în parcurile de afaceri pentru a-i neliniști pe infractori.

Sursă foto: TLN

Articole similare

Ad