Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele din contracte au crescut în T1 2025 numai pe ruta Madrid-Paris

Tarife de transport pe bază de contract între diverse orașe europene

Toate tarifele de transport rutier de marfă pe bază de contract între orașele aflate pe principalele rute europene, analizate în barometrul realizat de Upply, Ti și IRU (Upply – Market insights), au scăzut în primul trimestru din 2025 față de al patrulea trimestru din 2024, cu excepția celor de pe ruta Madrid-Paris. Asta se întâmplă atât din cauza nevoii reduse a producătorilor de a-și asigura capacitate de transport pe termen lung, cât și din cauza diminuării presiunii costurilor asupra tarifelor.

Prețurile de transport pe bază de contract pe ruta Madrid-Paris au ajuns la 131,9 puncte de index (1,22 de euro/km), cu 2,5 puncte mai mult decât în trimestrul anterior (când erau de 1,19 euro/km), dar cu 4,3 puncte mai mult decât în primul trimestru din 2024 (1,26 de euro/km).

Pe ruta Varșovia-Duisburg tarifele din contracte sunt la 148,7 puncte (1,27 de euro/km), în scădere cu 3,3 puncte față de ultimul trimestru din 2024 (1,30 de euro/km) și cu 7,3 puncte mai mari decât în primul trimestru din 2024 (1,21 de euro/km). Pe această rută asistăm la prima scădere a tarifelor din contracte din ultimele șase trimestre.

De la Duisburg la Lille tarifele din contracte au scăzut ușor față de trimestrul anterior, cu 3,1 puncte, până la 126,5 (adică de la 2,12 la 2,07 euro/km), și tot cam cu atât, cu 3,5 puncte, față de perioada similară din 2024 (când erau de 2,13 euro/km).

Pe ruta dinspre Lyon către Birmingham a fost tot o scădere, cu 4 puncte, până la 129,4 (2,01 euro/km, față de 2,08), și cu 3 puncte față de anul anterior (când erau de 2,18 euro/km).

De la Milano către Varșovia tarifele de transport pe bază de contract au scăzut cu 2,2 puncte, până la 114,1 puncte (de la 1,14 la 1,12 euro/km) față de al patrulea trimestru din 2024 și au crescut cu 2,3 puncte față de primul trimestru din 2024 (când erau de 1,10 euro/km).

Conform S&P, producția industrială a crescut în zona euro în martie, de la un indice de 47,6 în februarie la 48,6, aceasta fiind prima creștere din ultimii doi ani și cea mai puternică din al doilea trimestru al lui 2022 încoace. Totuși, indicele PMI rămâne sub pragul de 50 de puncte, ceea ce semnalează o contracție, care vine după scăderea abruptă din decembrie, când era de 45,1.

Noile comenzi pentru bunuri au scăzut pentru a 35-a lună consecutiv, dar declinul a fost marginal și cel mai mic din această perioadă. Iar comenzile de export au scăzut și ele, deși cu cea mai lentă rată din ultimii trei ani. Deci producătorii europeni au volume mai mici în contracte pe termen lung, ceea ce scade cererea pe piața transportului pe bază de contract și implicit și tarifele.

Datele recente privind volumul de retail din ONS arată că cererea din Regatul Unit continuă să stagneze.

Și în Franța cifra de afaceri din retail a scăzut cu 0,5% în ultimele trei luni, atât pentru bunuri fabricate, cât și pentru alimente, cu 0,4%, respectiv 0,6%, conform Banque de France. Ceea ce a făcut ca tarifele de transport pe bază de contract să scadă de la un trimestru la altul.

În ceea ce privește costurile de operare ale firmelor de transport, ele se stabilizează, după ani de creșteri consistente.

Articole similare

Ad