
Înmatriculările de autobuze și de autocare noi din perioada ianuarie-martie 2025 s-au ridicat la 209 unități, potrivit evidențelor DRPCI, cu 18% sub nivelul din perioada silimară a anului trecut. De remarcat faptul că, pe lângă câteva flote de autobuze urbane, vedem acum destul de multe vehicule interurbane noi, în special de capacitate medie, iar peste 50 de unități au fost carosate în țara noastră. Primul loc în topul producătorilor care au livrat cele mai multe autobuze în primul trimestru al anului este ocupat de carosierul român Pacific Tur, cu 46 de vehicule de categoria M3. Acesta este urmat de Solaris Bus&Coach, cu 30 de autobuze urbane înmatriculate, și, în ordine, de Karsan Otomotiv, cu 25 de unități, IVECO Bus (24), Mercedes-Benz (20) și Cento Bus (15).
La fel ca anul trecut, importurile de autobuze și autocare din Occident se situează sub înmatriculările de vehicule noi. Vorbim, așadar, de 201 unități înmatriculate, dintre care mai mult de jumătate sunt Mercedes-Benz și Setra. Cifre similare avem și în cazul vehiculelor rulate tranzacționate intern: 208 de autobuze în total, brandurile germane fiind preferate de către operatorii privați.
În ceea ce privește microbuzele, piața este dominată de carosierii locali. Înmatriculările de vehicule noi s-au ridicat la 265 de unități (+4% față de Q1 2024), lider de piață fiind Aveuro Bus, din Câmpina, cu 115 microbuze livrate în doar trei luni. Acesta este urmat de Minibus Luxury, din Galați, cu 51 de unități. 37 vehicule au fost importate din Occident în primul trimestru al anului și alte 333 au fost tranzacționate intern (cu 25% mai puține decât în perioada similară a 2024).