Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gefco se va extinde anul viitor si in Constanta si Cluj sau Sibiu

Gefco Romania a inaugurat un nou centru logistic, cu o suprafata de 4.500 m2, in parcul Prologis de la Joita, pe autostrada A1, pentru clientii sai care provin in special din sectoarele de retail, constructii, textile si electronice. Printre clientii pentru care Gefco desfasoara operatiuni in noul depozit de la Joita se numara Devorex, Kiabi, Gazeta Sporturilor si Anaka, importatorul marcilor Adidas, Nike si Puma in Romania. In noua locatie, operatorul ofera servicii de management al stocului, incarcare-descarcare, pregatirea comenzilor, selectie, etichetare, dar si de antrepozit vamal, activitate pentru care a realizat o investitie intr-o zona de carantina vamala.


Asa cum a declarat Christophe De Korver, directorul Gefco Romania, „avem aprobarea autoritatilor vamale si vrem sa activam si ca broker vamal. De asemenea, am investit in aparatura video si vom face si alte cheltuieli in acest sens, pentru ca vrem sa putem verifica, in cazul in care se ivesc eventuale probleme, daca acestea au aparut la depozit sau mai tarziu, pe traseu ori la destinatie. Iar alte investitii se refera la stelaje si rafturi.“
Contractul a fost incheiat pe o perioada de trei ani si, potrivit lui De Korver, nivelul chiriei se situeaza intre 3,5 si 4 euro/m2/luna. „Chiar daca am fi beneficiat de un pret mai bun in cazul in care am fi achizitionat o suprafata mai mare, noi am
preferat sa nu ne extindem prea mult aici, pentru ca un proiect logistic depinde foarte mult de locatie si nu vrem sa impunem Joita noilor potentiali clienti”, a spus directorul Gefco, adaugand ca pentru Bucuresti compania mai are in plan un proiect de 10.000 m2. „Pentru moment, exista o cerere in zona Capitalei, iar noi vrem sa ne extindem pentru a raspunde acesteia.”
De asemenea, compania a vrut sa profite de criza inca prezenta pe piata noastra pentru a obtine conditii mai avantajoase, iar in vara, dupa negocierile realizate cu Prologis in primul trimestru al anului si semnarea contractului, Gefco a inceput operatiunile de mutare in noul depozit. „Contractul cu depozitul anterior va expira la sfarsitul acestui an. In prima faza, ne-am gandit ca vom incheia mai intai acest proiect, iar apoi vom vedea ce se va intampla, dar, pentru noi, criza s-a incheiat la sfarsitul anului trecut. Astfel, la inceputul lui 2011, am ajuns la concluzia ca avem nevoie de un spatiu mai mare, trebuie sa raspundem cererii clientilor, astfel ca trebuie sa anticipam, ceea ce am si facut, cu jumatate de an”, a adaugat De Korver.
Depozitul de la Joita nu este inca in totalitate ocupat, aproximativ 40% din suprafata fiind inca libera, insa directorul Gefco a declarat ca obiectivul companiei este acela de a fi capabila sa raspunda imediat nevoilor clientilor. „Bineinteles ca in perioada aceasta este destul de plin, pentru ca urmeaza sarbatorile de iarna, un moment in care foarte multi clienti isi maresc volumele, dar inca lucram pentru a ne indeplini obiectivul ca la inceputul anului viitor sa adaugam clienti noi pentru spatiul disponibil.”

Gefco va opera in Constanta printr-un parteneriat exclusiv
Potrivit directorului Gefco, pentru 2012, compania are in lucru mai multe proiecte mari, fie de tipul stand-alone – care prevede operarea in-bound si out-bound pentru o fabrica (ceea ce presupune proximitatea depozitului fata de uzina), fie se va implica in mai multe proiecte in Bucuresti, prin depozite mai mari pentru distributie la nivel national.
Un proiect important pentru Gefco in anul care vine este Constanta, unde compania cauta sa incheie un parteneriat cu un jucator care opereaza deja acolo.
„Este vorba de un partener care poate beneficia de know-how-ul nostru in scopul imbunatatirii productivitatii, al eficientizarii activitatii, un partener care dispune deja de resurse acolo, atat din punct de vedere al spatiului, cat si al personalului”, a spus Christophe De Korver, care spera ca primele operatiuni in acest format sa se desfasoare anul viitor, avand in vedere faptul ca in acest moment compania se afla in stadiul de finalizare a contractelor.
„In Constanta vom avea exclusivitate cu un partener, deoarece vrem sa garantam clientilor nostri ca este vorba de operatiuni conform standardelor Gefco”, a mai spus directorul companiei, adaugand totodata ca in prezent, din pacate, Constanta pierde volume destul de mari in favoartea porturilor Odessa si Novorossiysk. De asemenea, chiar unii din clientii companiei importa bunuri din Japonia sau China pe care le aduc in tara prin Hamburg, si, chiar daca este adevarat ca frecventa vaselor din Asia catre nordul Europei este mult mai mare comparativ cu cele care vin prin Constanta, totusi, costurile implicate de livrarea pana la destinatia finala dupa preluarea din port nu justifica alegerea intrarilor prin porturile din nordul continentului.
„Sigur, este vorba si de infrastructura rutiera si feroviara folosita apoi, insa eu nu m-am referit la faptul ca Portul Constanta ar putea primi volume pentru intreaga Europa, din acest punct de vedere cred ca pana si Cehia intra in grupul tarilor care sunt mai bine deservite prin nordul continentului. Dar Ungaria, Romania, Serbia, Bulgaria ar trebui sa fie deservite prin Constanta si, din pacate, nu astfel se prezinta situatia in momentul de fata”, a explicat directorul Gefco.
Compania se concentreaza foarte mult in prezent pe tarile din fosta Iugoslavie, in 2012 fiind prevazuta deschiderea unei noi filiale in Croatia, in timp ce in Serbia are deja operatiuni datorita achizitionarii a 70% din grupul italian Mercurio.
„Credem ca regiunea respectiva va creste si, desigur, aceste state vor incerca in viitorul apropiat sa intre in UE, ceea ce va face ca activitatile din zona sa creasca, iar aceasta ar trebui deservita de Constanta, si noi speram ca se va intampla astfel.” Constanta face parte din strategia companiei de pastrare si crestere a competitivitatii pe piata, iar unul din motivele esentiale ale concentrarii Gefco spre portul romanesc il reprezinta piata auto, atat pentru activitati de in-bound, cat si de out-bound. „Industria auto beneficiaza inca de o crestere foarte mare in aceasta tara. De asemenea, in curand se va deschide o fabrica foarte mare, asa cum stie toata lumea, astfel ca piata auto va fi uriasa in 2012.”
De altfel, industria auto va dicta foarte mult evolutia companiei. „Gefco ramane o companie non-asset, chiar daca toate regulile sunt in schimbare si s-ar putea ca si noi sa ne schimbam politica mai tarziu”, a declarat Christophe De Korver, subliniind ca Gefco se va orienta insa intotdeauna mai degraba spre inchirierea spatiilor decat spre construirea lor. Cu toate acestea, situatia de pe segmentul componentelor auto poate cere unele schimbari ale strategiei companiei.
„In Cehia, un-de eram responsabili de componentele auto coreene, am cumparat un teren pe care am construit apoi noi insine depozitul, pentru ca nu am gasit un investitor interesat sa ne propuna un contract mai mic de 10 ani.”

PSA vrea ca 50% din cifra de afaceri a Gefco sa fie independenta de grup
Potrivit directorului companiei, nu exista nicio incompatibilitate intre statutul Gefco, care face parte din grupul PSA Peugeot Citroën, si faptul ca Dacia-Renault este unul din cei mai mari clienti ai operatorului in Romania.
„In 2011 s-a anuntat foarte clar ca PSA se asteapta ca Gefco sa creasca numai pe non-grup. Nu se doreste  sa aiba un procent prea mare din afacere bazat pe PSA. In acest moment, 35% din cifra de afaceri a Gefco nu e legata de PSA, iar grupul doreste ca acest procentaj sa creasca foarte repede la 40% si, pe termen lung, la 50%”, a declarat De Korver, explicand ca logistica a devenit un cost foarte important, iar industria auto a inteles ca singura modalitate de a economisi pe acest plan este prin cresterea volumelor. „Este o chestiune care tine de volume foarte mari, astfel realizeaza ca doar afacerea lor nu va fi niciodata suficienta pentru o solutie buna din punct de vedere logistic, si vor sa imparta aceasta activitate. Acum sunt foarte deschisi fata de ideea de a combina trenuri si camioane cu diferite marci”, a mai spus directorul Gefco, adaugand ca, in prezent, clientii cu cea mai mare crestere a volumelor operate de compania sa sunt GM si Renault-Nissan.

Se mai doresc locatii in Moldov si la Sibiu sau Cluj
In functie de evolutia anului viitor, compania si-a propus o extindere a retelei de distributie, vizate fiind locatii din Transilvania, Sibiu sau Cluj, pentru a le completa pe cele deja existente de la Arad si Bucuresti. De asemenea, pentru acelasi obiectiv, Gefco se afla si in cautarea unei locatii in Moldova.
„Eu m-am concentrat foarte mult pe Iasi, pentru ca avem un client mare acolo, dar din studiile noastre reiese ca o alegere mai buna ar fi Bacau, dat fiind ca Iasi este prea aproape de granita, in timp ce Bacau este central pe aceasta regiune”, a declarat De Korver, care este insa putin descurajat de lipsa spatiilor de depozitare de calitate din zona.
„Pentru eficienta in furnizarea de servicii logistice si distributie este nevoie de locatii in regiune, pentru ca este nevoie de cross-dock.” Prin acest centru, Gefco ar putea distribui direct si catre Republica Moldova, in timp ce pentru Rusia si Ucraina compania se foloseste fie de filiala ucraineana, fie de parneneri moldoveni, care au acces mai usor in Rusia si primesc mai repede autorizatiile pentru aceasta tara. 

Articole similare

Ad