Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Securitatea socială, decarbonizarea și unele prevederi din Pachetul Mobilitate, pe agenda asociațiilor din ECE

Pe 27 mai, reprezentanții câtorva asociații ale transportatorilor din țări central și est-europene – Asociația de Transport și Logistică din Polonia TLP, Asociația Transportatorilor Rutieri Croați UHCP, Asociația de Transport Internațional și Logistică din Lituania TTLA, NiT din Ungaria, Camera Micilor Întreprinderi din Slovenia, Secțiunea Transport, și Uniunea Transportatorilor din Camera de Comerț și Industrie din Slovenia – s-au întâlnit la Varșovia pentru a face schimb de informații, a evalua provocările legislative actuale și a pune la punct modalități de coordonare a activităților lor în interesul firmelor din domeniu.

Cu această ocazie s-a vorbit despre modificările planificate ale reglementărilor UE privind coordonarea sistemelor de securitate socială, inclusiv despre propunerile ca transportatorii să fie obligați să declare în avans țările în care vor fi detașați șoferii și despre noua definiție a „bazei firmei de transport“. Participanții la întâlnirea de la Varșovia au subliniat că aceste reglementări ar putea afecta semnificativ funcționarea transportului rutier internațional și de altfel au și redactat o scrisoare comună, despre care v-am anunțat zilele trecute, în care să le atragă atenția instituțiilor UE în legătură cu efectele acestor legi noi.

De asemenea, s-a discutat despre politica de decarbonizare în transporturi și despre necesitatea de a adapta reglementările la posibilitățile reale ale industriei, precum și despre revizuirea anumitor prevederi din Pachetul Mobilitate, mai ales a dispozițiilor greu de implementat practic, printre care interdicția ca șoferii să își petreacă pauza săptămânală normală în cabină.

Cu această ocazie a fost ridicată și problema creșterii competiției din partea operatorilor de transport din afara UE, în special în contextul lipsei unor condiții egale de muncă și a standardelor aplicabile. Iar în acest punct participanții au împărtășit experiențe și exemple de soluții utilizate în diferite țări.

Concluzia TLP este că numeroasele schimbări din legislația UE au un impact tot mai mare asupra activităților transportatorilor rutieri și pentru a le aborda eficient sunt necesare o colaborare strânsă între asociațiile din domeniu și o poziție comună în fața instituțiilor UE. De aceea asociațiile participante la întâlnirea recentă de la Varșovia vor să continue dialogul și colaborarea astfel încât să fie create condiții corecte și previzibile pentru transportul rutier internațional în Comunitate.

Sursă foto: TLP

Articole similare

Ad