Ad
Ad
Ad
Ad

Adoptarea noului sistem de taxare TollRO ar putea fi amânată cu șase luni

Sistemul TollRO de taxare a utilizării infrastructurii rutiere raportat la distanța parcursă, care ar trebui să intre în vigoare în România pentru vehiculele grele de transport de marfă de la începutul anului viitor, ar putea fi amânat pentru șase luni, a declarat Beniamin Lucescu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT), în cadrul conferinței Tranzit de la Suceava.

Până la investirea noului Executiv, actualul Guvern provizoriu nu poate da ordonanțe de urgență, însă Ministerul Transporturilor și-ar fi exprimat deja poziția cu privire la o amânare a implementării TollRO, mai ales că infrastructura necesară noului sistem de taxare nu este încă instalată.

Adptarea unui nou sistem de taxare rutieră se estimează că va aduce creșteri importante de costuri pentru operatorii de transport marfă. Astfel, de la un preț de 5.600 de lei pentru un camion pentru un an de zile s-a vehiculat trecerea la un tarif de 0,16 lei/km, ceea ce ar însemna o majorare de 4-5 ori a costului cu utilizarea infrastructurii. Atenție, însă! Deocamdată vorbim doar despre o propunere înaintată în studiul de oportunitate realizat de o companie irlandeză de consultanță în urmă cu trei ani, Ministerul Transporturilor neasumându-și încă oficial nicio propunere de tarifare.

Prețurile urmează să fie stabilite prin ordin de ministru, iar odată ce se va publica proiectul pe transparență decizională asociațiile patronale și-au luat angajamentul să se lupte pentru a obține tarife suportabile pentru industrie.

Articole similare

Ad