Într-o mișcare strategică menită să consolideze flota și să accelereze tranziția către soluții sustenabile, Duvenbeck – unul dintre principalii furnizori europeni de servicii logistice – a semnat un acord-cadru cu MAN Truck & Bus pentru livrarea a până la 1.000 de tractoare până la finalul anului 2027.
Primele livrări, programate din toamna acestui an
Primele vehicule MAN vor intra în operare din al treilea trimestru al anului 2025 și vor deservi mai multe locații logistice Duvenbeck din Europa. Acest parteneriat nu doar întărește flota companiei, ci și evidențiază direcția clară spre un transport mai curat și mai eficient.
Încă din ianuarie 2025, Duvenbeck a început operarea a 15 tractoare complet electrice MAN eTGX, utilizate zilnic pentru livrări în diverse scenarii logistice. Alte 15 unități electrice ultra-joase (adaptate pentru transportul de mărfuri cu înălțime de până la 3 metri) vor fi adăugate până în septembrie.
„Parteneriatele solide sunt cheia unei transformări logistice reale. Cu MAN avem un aliat puternic care ne ajută să integrăm soluții sustenabile în întregul lanț logistic”, a declarat Bernd Reining, Vicepreședinte Senior responsabil de flotă și achiziții strategice la Duvenbeck.
PowerLion și motorul D30: un nou standard de eficiență
În centrul noilor camioane TGX livrate de MAN se află sistemul de propulsie PowerLion, condus de noul motor D30 – un propulsor diesel de 13 litri, 6 cilindri în linie, dezvoltat în cadrul Grupului Traton. MAN susține că acest motor atinge o eficiență de peste 50%, un record în industria vehiculelor comerciale. În combinație cu noua transmisie TipMatic 14 și cu îmbunătățirile aerodinamice, noile camioane promit reduceri de consum și emisii de CO₂ cu aproximativ 5% față de modelul anterior cu motor D26.
MAN nu se dezice de viitorul electric, dar nici nu abandonează motorul termic. „Motorul cu combustie eficient și cu emisii reduse va rămâne esențial în logistică pentru anii următori”, a explicat Friedrich Baumann, Chief Sales & Customer Solutions Officer la MAN Truck & Bus. El a adăugat că sistemul PowerLion oferă tehnologie de ultimă generație pentru transporturi cu emisii scăzute, în timp ce eTGX reprezintă viitorul către zero emisii – o tranziție în care Duvenbeck joacă deja un rol de pionier.












