Pe 7 mai 2019, Germania a deschis prima autostrada electrica pentru camioane hibrid echipate cu pantografe. Acestea ar trebui sa nu-si foloseasca bateriile cat timp sunt conectate la firele catenare si vor merge pe baterie dupa ce ies din partea cu fire catenare sau vor trece pe motorul cu ardere interna in eventualitatea ca bateriile sunt descarcate.
Portiunea de teste, care a fost incorporata in autostrada A5 intre Langen/Mörfelden si Weiterstadt (aproape de Frankfurt/Meain), are 5 km si a costat 14,6 milioane de euro. Proiectul se va desfasura pana in 2022.
Testele se vor efectua cu un camion hibrid diesel-electric care va circula pe aici in conditii normale de trafic si va primi putere de la cablurile de deasupra, pentru a nu folosi motorul diesel cat timp este pe aceasta portiune de drum. Pana acum testele din Germania s-au desfasurat fie noaptea, fie pe terenuri militare nefolosite,
Primul test eHighway a avut loc in Suedia in 2016, iar conceptul este acelasi: camioanele folosesc pantografe pentru a se conecta la firele de deasupra si a avea electricitate.
Deocamdata sistemul nu va avea un impact major, numai cinci camioane mergand in modul electric in fiecare zi, cata vreme doar 10% din cele 135.000 de vehicule care circula zilnic pe sosele sunt camioane grele. Dar firmele de transport ar putea fi incurajate in timp sa cumpere camioane hibrid, deoarece aceste autostrazi le vor permite sa circule mai mult cu o singura incarcare a bateriei.