
FlixBus a lansat primele rute interne în România după liberalizarea pieței de transport interjudețean. Noua rețea conectează 50 de orașe din toate regiunile țării. Prețurile biletelor încep de la 9,99 lei per sens și sunt valabile pentru toate rutele interne din rețea, în funcție de momentul rezervării și disponibilitate.
„Deschiderea rețelei interne FlixBus vine într-un moment-cheie pentru mobilitatea din România. Ne propunem să oferim o alternativă reală la transportul interurban tradițional, printr-o rețea sigură, digitalizată și bine conectată, construită împreună cu parteneri locali. Ne dorim să contribuim și la dezvoltarea turismului local, oferind acces facil către destinații din întreaga țară, inclusiv zone mai puțin conectate până acum”, a declarat Adrian Rășoiu, Director Business Development, FlixBus România.
Biletele pot fi achiziționate de pe site-ul FlixBus sau aplicație, din cele peste 1.000 de agenții de turism partenere, precum și din punctele de vânzare Selfpay.
Noile rute interurbane lansate de FlixBus conectează – din 10 iulie – orașe precum București, Constanța, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Oradea, Craiova, Arad, Botoșani și Satu Mare, asigurând legături directe între estul, vestul, nordul și sudul țării. Noua rețea internă este interconectată cu rețeaua internațională FlixBus, permițând pasagerilor din orașe precum Iași sau Oradea să ajungă cu ușurință în destinații populare din regiune, precum Sofia, Salonic sau Balcic.
Rutele vor fi operate în parteneriat cu transportatori locali și vor conecta treptat toate marile orașe și principalele destinații turistice din țară.
Transportul cu autocarul joacă un rol esențial în dezvoltarea turismului local, conectând orașe mari cu regiuni mai puțin accesibile prin rețeaua feroviară sau aeriană. Potrivit datelor oficiale publicate de Institutul Național de Statistică (INS), aproximativ 37.000 de turiști străini care au vizitat România în 2024 au ales autocarul ca mijloc de transport. Acesta se menține în top 3 opțiuni preferate pentru deplasările în scop turistic, alături de tren și avion. Anul trecut, cheltuielile cu transportul turiștilor străini au crescut cu 15,3%, reflectând o cerere în creștere pentru servicii de mobilitate și o nevoie constantă de conectivitate către diverse regiuni turistice din România.
FlixBus activează în România din 2017, dar până în prezent a operat exclusiv rute internaționale spre peste 15 țări din Europa. În ultimii ani, FlixBus a creat cea mai mare rețea de autocare interurbane din Europa și s-a extins la nivel global în 43 de țări.