Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un moment bun pentru planificarea unui exit în logistică și transport

Cele mai multe achiziții de firme din iunie 2025 au avut loc, conform analizei Ti, în Europa, cu 44% din toate achizițiile de la nivel global, în timp ce în America de Nord au fost 41%, toate în SUA.

În ceea ce privește domeniile vizate, logistica și software-ul conduc, fiecare reprezentând 22% din total, și sunt urmate de transportul de mărfuri, cu 15%.

Fuziunile și achizițiile (M&A) din transport și logistică arătată o performanță constantă lună de lună, iar analiștii Ti se așteaptă ca tendința să continue, deci dacă o firmă ia în considerare o strategie de exit în următorii 2-4 ani este timpul să înceapă planificarea.

Iar un antreprenor care nu doar deține o afacere, ci este și activ în operațiunile de zi cu zi ar trebui să împuternicească echipa de management să fie autosuficientă atunci când el nu mai este acolo, să se gândească dacă clienții vor rămâne alături de firma lui când el nu va mai fi implicat, să înțeleagă că în procesul de Due Diligence un cumpărător va analiza rapoarte financiare detaliate pentru cel puțin ultimii trei ani, deci să înceapă să se uite la ce poate fi adăugat din urmă la EBITDA sau EBIT, să lucreze cu un Planificator/Consultant Fiscal și mai ales să planifice din timp exit-ul – nu să se trezească într-o zi că s-a săturat și vrea să vândă.

Analiza Ti include și un studiu de caz, achiziția Massiano de către Diverse Logistics, pe care o consideră un exemplu clasic pentru cum privat equity permite consolidarea în sectorul livrărilor last mile. Strategia este simplă în opinia autorilor raportului: se găsesc operatori regionali fragmentați care sunt integrați pe o platformă mai mare și scalați. În acest caz, Diverse a preluat un operator de nișă cu relevanță geografică și capacități de servicii complementare, i-a îmbunătățit valoarea și i-a extins amprenta. Totul într-un moment în care livrarea last mile și livrarea white-glove sunt domenii care cresc repede, mai ales când vine vorba de produse grele, ca aparatele de bucătărie, mobila și echipamentele de birou.

Terminalele de cross-dock ale Massiano din Florida, Georgia, Carolina de Nord și New Jersey servesc acum ca noduri strategice în rețeaua în expansiune a Diverse și permit o transbordare mai rapidă și un acces îmbunătățit la piețe dens populate. Pe măsură ce consumatorii se așteaptă din ce în ce mai mult nu doar la livrare, ci și la asamblare, instalare și experiențe de brand, deținerea acestei infrastructuri devine din ce în ce mai importantă. Cu alte cuvinte, subliniază Ti, achiziția respectivă vorbește despre modul în care se creează valoare în logistică, un domeniu în care succesul depinde nu doar de acoperirea geografică, ci și de capacitatea operațională.

Iar Diverse ar putea continua să cumpere firme, mai ales din zone neglijate până acum.

Articole similare

Ad