Transportul rutier de marfă din Franța a fost caracterizat în trimestrul al doilea din 2025 de indicatori conjuncturali ceva mai buni, așa cum reiese din analiza periodică pe care o face FNTR (Federația Națională a Transporturilor Rutiere din Franța). Și asta în condițiile în care numărul de zile lucrătoare a fost mai mic, din cauza zilelor libere și a interdicțiilor de circulație din aprilie-iunie.
Deși este în continuare considerat negativ, nivelul activității din trimestrul al doilea din 2025 s-a îmbunătățit ușor, mai ales față de primul trimestru din 2025, iar antreprenorii anticipează o stabilizare pentru trimestrul următor sau chiar o ușoară îmbunătățire.
Și numărul de șoferi angajați în firme franceze de transport a crescut ușor, dar tendința pentru perioada următoare este de stagnare. În plus, ambii indicatori – și nivelul de angajare din prezent, și nivelul estimat – sunt sub mediile lor pe termen lung. Iar problemele de recrutare scad, așa cum reiese din cel mai recent sondaj al institutului francez de statistică INSEE, din aprilie 2025, care spune că numai 39,3% dintre transportatori întâmpină dificultăți, față de 59,7% cu doi ani în urmă.
În ceea ce privește investițiile transportatorilor francezi, ele stagnează la un nivel scăzut și sunt mai ales pentru reînnoirea flotei. 79% dintre managerii intervievați declară că nu au făcut investiții în vehicule de transport în trimestrul al doilea din 2025, iar în rândul IMM-urilor procentul este și mai mare: 86%.
În aceste condiții, 48% dintre antreprenorii chestionați se declară nemulțumiți de situația companiei lor, conform barometrului FNTR, în timp ce 24% sunt în expectativă. Această situație este cauzată mai ales de volumele și marjelor care scad pe fondul creșterii mari a costurilor și tarifelor scăzute la transport.
În 2021, FNTR a adăugat la chestionarul său o întrebare referitoare la incertitudinea economică resimțită de firme, indicator care în iunie 2025 a scăzut, după o creștere în luna precedentă. Acesta a avut cel mai înalt nivel în aprilie 2024.










