Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ungaria inaugurează o nouă eră în logistica intermodală: macara trimodală de ultimă generație la portul din Csepel

Logistica intermodală din Ungaria intră într-o nouă etapă de dezvoltare odată cu finalizarea unei investiții majore la portul Szabadkikötő din Csepel. O macara trimodală de înaltă performanță, produsă de SANY, a fost instalată în terminalul MAHART Container Center (MCC), marcând una dintre cele mai importante modernizări tehnologice din sectorul transportului de marfă din Ungaria.

Cu o capacitate de 41 de tone și o structură masivă de aproape 30 m înălțime și 57 m lățime, noua macara înlocuiește vechea instalație GANZ și aduce un salt semnificativ în eficiența terminalului. Grație acestui echipament, MCC își va putea extinde operațiunile și va crește capacitatea de transbordare într-un moment în care cererea pentru soluții logistice intermodale sustenabile este în creștere.

Terminalul procesează în prezent în jur de 250.000 TEU anual, iar extinderea capacității vine să susțină nevoile tot mai complexe ale transportului intern și internațional de mărfuri.

Transport spectaculos din China până la Budapesta

Macaraua a fost transportată pe cale maritimă din China până în portul Constanța, iar de acolo, în cinci barje fluviale, a fost adusă pe Dunăre până la Budapesta, pe o distanță de peste 1.400 km. Întregul transport, organizat de compania Plimsoll Zrt., a inclus 88 de componente, cu o greutate totală de 404 tone și un volum de 6.000 de metri cubi.

Vămuirea la intrarea în Uniunea Europeană, în punctul Mohács, s-a realizat rapid și fără dificultăți datorită cooperării dintre firma VÁM-Zoll Kft. și autoritățile vamale, cu sprijinul aplicației digitale CargoSlip, care a permis o procesare eficientă și transparentă a documentelor și datelor de transport.

Întregul proiect a fost gestionat de compania Verbis Ltd., care a coordonat toate etapele, de la comandă până la punerea în funcțiune a macaralei. Toți actorii implicați sunt membri ai Asociației maghiare a centrelor de servicii logistice (MLSZKSZ), iar colaborarea lor este văzută ca un model de succes pentru dezvoltarea logisticii naționale.

„Această investiție marchează începutul unei noi ere în logistica containerelor din Ungaria. Macaraua va permite operarea mai rapidă și eficientă a mărfurilor, atât pe cale rutieră, cât și feroviară sau fluvială”, a declarat Zoltán Fábián, directorul general al MCC.

Lansare oficială în august 2025

Macaraua urmează să fie pusă oficial în funcțiune în august 2025, iar autoritățile și operatorii din sectorul logistic se așteaptă ca aceasta să aducă beneficii imediate în eficiența fluxurilor de transport. Pe termen lung, investiția este menită să contribuie la consolidarea poziției Ungariei ca hub logistic regional și să sprijine adoptarea unor soluții de transport durabile, în linie cu politicile europene de reducere a emisiilor din sectorul transporturilor.

Articole similare

Ad