Transportul maritim a ajuns la un punct de cotitura din punct de vedere al utilizarii carburantului.
Martin Wold, seful platformei AFI (Alternative Fuels Insights), a sugerat ca o crestere rapida in instalarea unor rezervoare LNG pentru transportoarele de mare capacitate ar putea insemna o noua era pentru carburantii utilizati in transportul maritim.
„In momentul de fata, exista 163 de vase propulsate cu LNG care sunt in exploatare, si alte 155 au fost comandate si trebuie sa fie livrate. Comenzile pentru vase cu LNG au fost constante in ultimii ani, de circa 40 de unitati pe an. Totusi, in 2019, cota de 40 de unitati a fost depasita dupa primele cinci luni, ceea ce este un semn ca vor creste investitiile in vase pe LNG“, a spus Martin Wold.
Conform platformei AFI, volumul actual de circa 100.000 m3 de LNG se va tripla pana in 2020.
Regulile stricte privind continutul de sulf al combustibililor folositi de vapoare au accelerat adoptarea LNG, in special pentru vasele mari.
Platforma AFI furnizeaza informatii despre LNG, LPG si metanol, precum si despre alte tehnologii de reducere a emisiilor, ca epuratoare si baterii.