Unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuției bunurilor de larg consum din România și regiune, cu o experiență de peste 30 de ani în industrie, AQUILA Corporation (cod bursier AQ) a înregistrat venituri de peste 1,5 miliarde de lei în primul semestru al lui 2025, în creștere cu aproximativ 18% față de aceeași perioadă a anului anterior. Această evoluție a fost determinată în principal de creșterea organică a segmentului de distribuție și de companiile achiziționate în 2024 și 2025, care reprezintă aproximativ 6% din veniturile totale.
Cătălin Vasile, CEO AQUILA a declarat: „Sinergiile cu companiile preluate, dezvoltarea brandurilor proprii și orientarea pe canalele cu marje mai atractive au susținut rezultatele înregistrate în primul semestru, într-un context marcat și de finalizarea unei noi achiziții pe piața din Ungaria. Această extindere regională se aliniază strategiei noastre de diversificare și integrare a unor linii de afaceri cu potențial de creștere imediată, cu impact direct asupra obiectivelor financiare asumate. Brandurile proprii au continuat să performeze, cu o evoluție notabilă în segmentul non-alimentar – JetXpert, AquaXpert și ExpertWipes, unde vânzările s-au dublat față de perioada similară a anului trecut. Deși contextul economic generat de modificările fiscale influențează profitabilitatea, modelul nostru de afaceri, robust și adaptabil, ne oferă instrumentele necesare pentru a gestiona eficient aceste ajustări și pentru a menține o traiectorie de creștere sustenabilă, pe termen mediu și lung.”
În ceea ce privește structura veniturilor, segmentele de afaceri distribuție și logistică au înregistrat o creștere de 20% și, respectiv, 23%, în timp ce segmentul de activitate transport a scăzut cu 5%. Canalele de distribuție cu cea mai rapidă creștere au fost HoReCa și canalele de vânzare tradiționale, care au generat o creștere a vânzărilor de peste 20%.
În S1 2024, vânzările aferente brandurilor proprii au crescut cu 20% față de anul precedent, ajungând la aproape 64 de milioane de lei. Veniturile aferente brandurilor proprii din categoria produselor alimentare (Gradena, LaMasă și Yachtis) au crescut cu 14%, în timp ce veniturile aferente produselor non-alimentare (JetXpert, AquaXpert, ExpertWipes) s-au dublat.
EBITDA a crescut cu 17%, ajungând la 91 milioane lei. Profitul net înregistrat în S1 2025 a totalizat 29 milioane lei, cu 17% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a costurilor salariale mai mari și a diferențelor de curs valutar din ultimele luni ale lui 2025.
Informații mai detaliate privind activitățile AQUILA și rezultatele financiare înregistrate în S1 2025, pot fi consultate în raportul companiei.











