Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

AQUILA intră pe piața din Ungaria și obține venituri în creștere de 18% în prima jumătate a anului

Unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuției bunurilor de larg consum din România și regiune, cu o experiență de peste 30 de ani în industrie, AQUILA Corporation (cod bursier AQ) a înregistrat venituri de peste 1,5 miliarde de lei în primul semestru al lui 2025, în creștere cu aproximativ 18% față de aceeași perioadă a anului anterior. Această evoluție a fost determinată în principal de creșterea organică a segmentului de distribuție și de companiile achiziționate în 2024 și 2025, care reprezintă aproximativ 6% din veniturile totale.

Cătălin Vasile, CEO AQUILA a declarat: „Sinergiile cu companiile preluate, dezvoltarea brandurilor proprii și orientarea pe canalele cu marje mai atractive au susținut rezultatele înregistrate în primul semestru, într-un context marcat și de finalizarea unei noi achiziții pe piața din Ungaria. Această extindere regională se aliniază strategiei noastre de diversificare și integrare a unor linii de afaceri cu potențial de creștere imediată, cu impact direct asupra obiectivelor financiare asumate. Brandurile proprii au continuat să performeze, cu o evoluție notabilă în segmentul non-alimentar – JetXpert, AquaXpert și ExpertWipes, unde vânzările s-au dublat față de perioada similară a anului trecut. Deși contextul economic generat de modificările fiscale influențează profitabilitatea, modelul nostru de afaceri, robust și adaptabil, ne oferă instrumentele necesare pentru a gestiona eficient aceste ajustări și pentru a menține o traiectorie de creștere sustenabilă, pe termen mediu și lung.”

În ceea ce privește structura veniturilor, segmentele de afaceri distribuție și logistică au înregistrat o creștere de 20% și, respectiv, 23%, în timp ce segmentul de activitate transport a scăzut cu 5%. Canalele de distribuție cu cea mai rapidă creștere au fost HoReCa și canalele de vânzare tradiționale, care au generat o creștere a vânzărilor de peste 20%.

În S1 2024, vânzările aferente brandurilor proprii au crescut cu 20% față de anul precedent, ajungând la aproape 64 de milioane de lei. Veniturile aferente brandurilor proprii din categoria produselor alimentare (Gradena, LaMasă și Yachtis) au crescut cu 14%, în timp ce veniturile aferente produselor non-alimentare (JetXpert, AquaXpert, ExpertWipes) s-au dublat.

EBITDA a crescut cu 17%, ajungând la 91 milioane lei. Profitul net înregistrat în S1 2025 a totalizat 29 milioane lei, cu 17% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a costurilor salariale mai mari și a diferențelor de curs valutar din ultimele luni ale lui 2025.

Informații mai detaliate privind activitățile AQUILA și rezultatele financiare înregistrate în S1 2025, pot fi consultate în raportul companiei.

Articole similare

Ad