Activă pe piață de 28 de ani, SIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale și finisaje pentru construcții din România, listat la Bursa de Valori București în piața AeRO (simbol bursier SPX), a înregistrat o cifră de afaceri de 66,5 milioane de lei pentru primul trimestru al lui 2025, în scădere ușoară, cu 4% față de aceeași perioadă a anului precedent (T1 2024: 69,3 milioane lei). Aceste rezultate au fost influențate de stagnarea vânzărilor în martie, determinate de condițiile meteorologice dificile și schimbările bruște de temperatură, precum și de extinderea termenelor de plată în anumite proiecte din sectorul construcțiilor. În acest context, compania a generat o pierdere operațională de 1,2 milioane lei.
„Suntem conștienți de provocările actuale ale pieței, în special cele cauzate de lipsa predictibilității fiscale și de presiunile asupra costurilor operaționale, dar suntem încrezători în strategia noastră pe termen lung. Piața construcțiilor rămâne un pilon esențial al economiei naționale, iar compania noastră este pregătită să valorifice oportunitățile. Ne propunem consolidarea poziției SIPEX în topul distribuitorilor de materiale de construcții, prin extinderea portofoliului de produse, dezvoltarea de parteneriate solide și creșterea eficienței operaționale. Canalul B2B, care generează volume mari și aproximativ 44% din cifra de afaceri, rămâne o prioritate strategică. Am lucrat cu partenerul nostru german Meffert AG, pentru care deținem licența de exclusivitate, și vom promova noi pachete de produse dedicate segmentului B2B. Atenția noastră rămâne centrată pe creștere sustenabilă, inclusiv pe dezvoltarea unei unități de producție de materiale pentru construcții.”, a precizat Irinel Gheorghe, CEO SIPEX.
Vânzările din canalele B2B și retail au reprezentat 99% din totalul vânzărilor, marcând o evoluție mixtă în prima jumătate a lui 2025, de 3%, respectiv 4%, comparativ cu perioada similară din 2024. Divizia Magazin & Online a urcat cu peste 29%, fiind susținută de funcționalitățile noi integrate în platforma www.sipexcomenzi.ro și de extinderea aplicației mobile, care optimizează comenzile și timpii de livrare.
Veniturile din exploatare au ajuns la 68 milioane de lei (-3,8% vs T1 2024), iar cheltuielile de exploatare s-au redus la 69,2 milioane lei (-2,6% vs T1 2024). 83,4% au reprezentat totalul cheltuielilor, reușind să diminueze costurile cu mărfurile cu peste 5,5%, cu toate acestea nu a fost suficient pentru a compensa presiunile salariale și fiscale.
Compania a generat o pierdere brută de 1,2 milioane lei în T1 2025, rezultat influențat de scăderea vânzărilor (-4,3%), de creșterea cheltuielilor cu personalul (+9,4%) și de prestațiile externe (+26%). Astfel, pierderea netă înregistrată a fost de aproximativ 1,9 milioane lei.
Activele totale au atins circa 139 milioane lei, reprezentând o creștere de aproape 4%.
Datoriile totale au ajuns la 54,5 milioane de lei, mai puțin cu aproximativ 15%.
Pentru acest an, SIPEX și-a bugetat venituri de peste 388 milioane lei și un profit net de 14 milioane lei, susținute în principal de activitatea intensificată din trimestrele doi și trei, perioade în care sectorul construcțiilor a ajuns la cel mai ridicat nivel de activitate.
SIPEX operează cu un model de afaceri integrat, organizat în trei linii de afaceri, precum vânzare și distribuție de materiale și finisaje pentru construcții, prestări servicii (consultanță tehnică) și vânzare de produse finite colorate.
- Sursa foto: SIPEX









