Rezultate solide într-un context economic și geopolitic dificil
Prima jumătate a anului 2025 a fost marcată de o conjunctură globală complicată: economia Germaniei a continuat să fie afectată de slăbiciune structurală, conflictele geopolitice au menținut lanțurile logistice sub presiune, iar incertitudinile generate de politica comercială a SUA au adăugat un strat suplimentar de volatilitate. În acest cadru dificil, Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) a reușit să își majoreze semnificativ veniturile și rezultatul operațional.
Veniturile consolidate ale Grupului au crescut cu 16,3%, ajungând la 884,5 milioane euro (față de 760,3 milioane euro în 2024), iar EBIT-ul a urcat cu 34,8%, la 79,4 milioane euro. Marja EBIT s-a îmbunătățit la 9%, comparativ cu 7,7% în anul precedent. Profitul net după impozitare și interese minoritare a atins 19,1 milioane euro, un avans față de 13,2 milioane euro în perioada similară din 2024.
CEO-ul Angela Titzrath a subliniat că aceste rezultate confirmă eficiența modelului logistic integrat al companiei și capacitatea sa de a gestiona volatilitatea pieței. Segmentul intermodal a contribuit decisiv, înregistrând o creștere puternică a transporturilor, iar manipularea containerelor în terminalele HHLA a urmat aceeași tendință pozitivă.
Port Logistics – motorul principal al creșterii
Subgrupul listat Port Logistics a fost principalul generator de performanță. Veniturile au urcat cu 16,6%, la 865,7 milioane euro, iar EBIT-ul a crescut cu 40,1%, la 72,4 milioane euro. Profitul net după impozitare a ajuns la 15,3 milioane euro, aproape dublu față de anul precedent, ceea ce a îmbunătățit și câștigul pe acțiune.
În ceea ce privește volumele, terminalele HHLA au manipulat 3,172 milioane TEU, în creștere cu 7,9%. La Hamburg, traficul a avansat cu 6,9%, ajungând la 3,006 milioane TEU. Creșterea s-a bazat în special pe relațiile cu Extremul Orient, în special China, dar și pe volume suplimentare venite din porturi europene alternative (Belgia, Olanda, Franța, Marea Britanie), ca urmare a devierilor de rute cauzate de conflictul din Marea Roșie.
Un rol important l-a jucat și traficul feeder, în creștere către Finlanda, Polonia și interiorul Germaniei, chiar dacă Estonia a raportat scăderi. Ponderea feeder-ului în traficul maritim a urcat la 19,6%, comparativ cu 18,7% în 2024.
La nivel internațional, terminalele HHLA au înregistrat o creștere spectaculoasă de 28,7%, până la 165.000 TEU, grație performanței HHLA PLT Italia și reluării activității la Container Terminal Odessa (CTO) în a doua jumătate a lui 2024.
Intermodal – expansiune pe cale ferată și rutier
Segmentul Intermodal a adus una dintre cele mai dinamice evoluții, cu un avans de 19,6% al volumelor, până la 997.000 TEU. Transportul feroviar a fost motorul principal, crescând cu 20,2% (863.000 TEU), datorită conexiunilor puternice cu porturile nord-germane și adriatice, dar și extinderii fluxurilor în zona DACH (Germania, Austria, Elveția). Transportul rutier a înregistrat și el un avans solid, de 16%, până la 133.000 TEU.
Veniturile segmentului au crescut cu 22,2%, ajungând la 400,5 milioane euro, mai mult decât creșterea volumelor, ceea ce arată impactul ajustărilor de preț și ponderea mai mare a feroviarului. EBIT-ul a urcat la 48,2 milioane euro, cu o marjă stabilă de 12%, confirmând reziliența acestui model de business.
Real Estate – stabilitate cu mici ajustări
Activitatea imobiliară, bazată pe proprietăți în Speicherstadt și zona pieței de pește, a menținut aproape ocupare totală, generând venituri de 23,4 milioane euro (+1,8%). EBIT-ul a scăzut ușor, la 6,7 milioane euro, pe fondul creșterii costurilor de amortizare și al cheltuielilor neoperaționale. Segmentul rămâne însă stabil și aduce valoare adăugată portofoliului.
Pe baza evoluției din primul semestru, Consiliul de Administrație HHLA a ajustat prognoza pentru 2025. Intervalul estimat pentru EBIT la nivel de Grup este acum între 195 și 215 milioane euro (anterior: 195–235 milioane euro), iar pentru subgrupul Port Logistics între 180 și 200 milioane euro (anterior: 180–220 milioane euro).
Aceste estimări reflectă un optimism prudent, având în vedere contextul geopolitic volatil și cererea fragilă pe unele piețe, dar confirmă în același timp capacitatea HHLA de a-și menține o traiectorie de creștere și de a-și consolida rolul de hub logistic european.
*Sursa foto: hafen-hamburg.de











