Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Peste 22,5 milioane EUR, valoarea daunelor complexe rezolvate de Marsh Q1 in 2019

In primele sase luni, Marsh Claims Excellence, divizia de consultanta pentru daune complexe a Marsh Romania, a finalizat cu succes sase daune majore, de la tot atatea companii. Valoarea insumata a daunelor platite a depasit 22,5 milioane EUR. Dintre acestea, suma aferenta daunei care a afectat fabrica de ingrediente alimentare Solina Romania a fost de 16,5 milioane EUR. Aceasta reprezinta cea mai mare dauna, care a afectat o companie, consemnata vreodata la nivelul pietei locale a asigurarilor.

Solina Romania, membra a grupului Solina, este cel mai mare producator de condimente si ingrediente pentru industria alimentara din Romania, fiind considerata unul dintre jucatorii importanti la nivelul pietei Est Europene. Productia realizata de catre cei 250 de angajati este exportata pe patru continente. Solina Romania este prima companie activa din industria alimentara din Romania care a implementat un sistem de management Kaizen, devenind un punct de referinta in acest sens.Marsh Claims Excellence este divizia specializata in consultanta de daune complexe ale carei servicii sunt disponibile atat clientilor Marsh dar si oricarei companii care se confrunta cu daune majore, in baza unui contract de consultanta. Serviciile Marsh Claims Excellence sprijina companiile afectate de daune in toate etapele legate de gestionarea daunei, inclusiv negocierea cu companiile de asigurare.

Detalii despre incendiul care a afectat Solina Romania:
• Incendiul care a avut loc in data de 2 februarie a.c. la fabrica de ingrediente alimentare Solina Romania, situata in Parcul Industrial Ciugud din Judetul Alba, a distrus in totalitate cladirea, echipamentele, instalatiile si stocurile companiei.
• Marsh a reprezentat Solina Romana in toate etapele procesului de rezolvare a daunei. Colaborarea dintre Marsh si Solina Romania in vederea consultantei pentru rezolvarea daunei a debutat pe 2 februarie a.c., colegii nostri de la Marsh Claims Excellence fiind la locul incendiului in aceeasi zi.
• Solina Romania avea polite de asigurare la doua companii din domeniu: o companie care a asigurat stocurile, in timp ce cladirea, echipamentele si instalatiile erau asigurate la o alta companie.
• Efectele incendiului care a afectat o suprafata de 17.000 m2, lichidarea dificila a incendiului, accesul limitat pentru constatarea bunurilor afectate, documentatia distrusa in timpul incendiului – care a fost dificil sau imposibil de obtinut – in unele situatii, au fost elemente complexe care au marcat contextul rezolvarii acestei daune.
• Valoarea stocurilor asigurate a fost de 5,1 milioane EUR si a fost achitata integral de catre asigurator in 116 zile de la data incendiului. (O plata partiala in data de 11 aprilie a.c. respectiv plata integrala finalizata la data de 23 mai a.c.).
• In ceea ce priveste valoarea totala a daunelor care au afectat cladirea, echipamentele si instalatiile, aceasta a fost achitata in 130 de zile de la data evenimentului. (O plata partiala la data de 29 mai a.c. respectiv plata integrala finalizata la data de 12 iunie a.c.).
• In mai putin de doua luni de la momentul incendiului, compania a revenit operational la peste 1.200 de clienti,  procedurile de business-recovery fiind implementate cu succes.

„Am reusit intr-un timp record sa compensam operational intreruperea activitatii si suntem optimisti ca productia companiei va reveni curand acasa. In toata aceasta perioada am reusit sa aratam atat celor peste 1.200 de clienti, dar si celor peste 250 de colegi de la Solina Romania ca avem capacitatea si determinarea de a depasi rapid momentul din februarie.
In prezent, toti angajatii sunt implicati in activitatile de revenire a businessului si de dezvoltare a noilor proiecte. Suntem deja in etape avansate de implementare a noilor tehnologii pe care le vom instala in noua fabrica pentru a crea noi solutii inovative adresate industriei alimentare. Faptul ca am avut alaturi de noi un consultant ne-a permis sa ne concentram pe implementarea planului de recuperare a businessului si de revenire cat mai rapida in piata, in timp ce Marsh ne-a reprezentat in derularea procesului de rezolvare a daunei“, a declarat Ciprian Gradinariu, Country Manager, Solina Romania.
„Am fost implicati in rezolvarea cu succes, in calitate de consultanti, pentru cele mai multe dintre daunele complexe care au avut loc in Romania. De fiecare data, am fost alaturi de companiile afectate, am reusit sa venim cu experienta Marsh si cu resurse specifice mobilizate pentru rezolvarea prompta a tuturor situatiilor. Implicarea Marsh in rezolvarea unei daune inseamna prezenta alaturi de compania afectata inca de la primele ore post eveniment si pana la consultanta pe care o acordam imediat dupa ce dauna a fost platita iar compania isi reia activitatea“, a afirmat si Cristian Fugaciu, CEO Marsh Romania.

Articole similare

Ad