Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Stabilitate în top 30 companii de expediţii şi logistică, dar și câteva rocade

Topul companiilor de expediții și logistică după cifra de afaceri înregistrată în 2024 este destul de stabil de mai mulți ani, astfel că vorbim mai mult de mici avansuri sau coborâri. Cu toate acestea, anul acesta semnalăm intrarea unor firme noi în top 30 cifră de afaceri: Calberson RomaniaPallet Express și Raben Logistics Romania. Toate trei au avut creșteri solide, cu salturi de peste 5-10 milioane euro într-un singur an. Calberson, cu o creștere importantă în transport național, a crescut de la 59,7 milioane de euro în 2023 la 64,9 milioane de euro în 2024, Pallet Express – care și-a extins în continuare rețeaua de parteneri și a deschis un nou hub de cross-dock, mai eficient – a ajuns de la 46,9 milioane euro la 61,2 milioane euro, iar Raben a crescut, de asemenea, de la 55,4 milioane euro la 65,4 milioane de euro, grație extinderii rețelei de grupaje interne. 

Practic, toate cele trei companii nou-intrate în Top 30 au investit în 2024 în rețele de distribuție națională, expansiunea aducând și venituri mult mai mari decât cu un an în urmă.

La polul opus, Aries Logistics și Gopet Romania au ieșit din top. Aries a scăzut de la 26,4 milioane de euro la 15,8 milioane de euro, iar Gopet de la 64,9 milioane euro la 48,5 milioane euro.

CEVA Ground Logistics Romania (fosta Gefco) – anul trecut pe locul al 5-lea la expeditori, excluzând Aquila și Havi – nu are datele încă publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor.

Altă dată între primele trei companii de expediții din România, Karl Heinz Dietrich International Exped are de mai bine de cinci ani venituri de circa 20 de milioane de euro, anul trecut chiar aproape 25 de milioane de euro, cu un profit sănătos de un milion de euro, cu 4,5 milioane de euro mai mic decât în 2023, dar cu o valoare foarte mare a activelor, care îi permite să revină în Top 10 oricând. 

În apropiere se află Quattro Intersped, care a realizat anul trecut 25 de milioane de euro cifră de afaceri, cu aproape 400.000 de euro mai mult decât în 2023, urmat de Marvi Logistic (23 de milioane de euro), Fast Freight (22,3 milioane de euro) și Romfracht (21,6 milioane de euro).

Aproape toate firmele cu capital românesc din Top 30 au înregistrat creșteri – IB Cargo (capital mixt), Lincor Trans, Rozoti Prodcom, Orient, SLS Cargo și  Elvada – iar All Cargo Expres a stagnat.

Articole similare

Ad