Aproape toate porturile importante din lume (excluzând Tanger Med, care nu a publicat datele) au înregistrat creșteri ale traficului de containere în prima jumătate a lui 2025, deoarece taxele vamale anunțate de SUA au permis compensarea cererii scăzute din comerțul global, așa cum reiese din analiza Upply (Containers: the world’s main ports in the first half of 2025).
Singurele porturi care au suferit o scădere față de prima jumătate a lui 2024 au fost Hong Kong și Kaoshiung. Porturile chineze păstrează șase din primele 10 poziții în clasamentul global, iar Shenzhen are cea mai mare rată de creștere dintre cele nouă porturi chineze din Top 20. În partea de jos a clasamentului, Golful Beibu continuă să câștige teren, trecând de pe locul al 20-lea în prima jumătate a lui 2024 pe al 18-lea. Iar portul malaiezian Tanjung Pelepas are cea mai mare creștere din Top 20, ca urmare a reorganizării alianțelor maritime, Gemini făcându-l unul dintre principalele sale hub-uri.
Cei doi reprezentanți europeni din Top 20, Rotterdam și Anvers-Bruges, sunt unul lângă altul pe locurile al 11-lea și al 12-lea, Anvers câștigând un loc datorită scăderii Hong Kong-ului.
Iar porturile americane Los Angeles și Long Beach au înregistrat o creștere semnificativă, beneficiind clar de o revenire a traficului în așteptarea taxelor vamale mai mari anunțate de președintele Trump. Traficul lor combinat ajunge la 9,7 milioane TEU, ceea ce le plasează ca cel mai important port din Statele Unite și al 9-lea din lume. Aproape toate porturile din SUA au experimentat o creștere în prima jumătate a lui 2025, chiar dacă perioada de referință, cea din prima jumătate a lui 2024, înregistra deja și ea o creștere puternică față de 2023.
Porturile chineze au beneficiat de cererea pentru preluarea anticipată a comenzilor pentru Statele Unite și au înregistrat, cele mai multe, o creștere destul de dinamică, alimentată și de dezvoltarea fluxurilor cu alte părți ale lumii. Golful Beibu, care include trei porturi situate în orașe de coastă din regiunea Guangxi Zhuang, continuă ascensiunea, deoarece este singurul, alături de Shenzhen, cu o creștere de peste 10%, alimentată de creșterea cu 13,5% ca valoare a comerțului între China și Asia de Sud-Est între ianuarie și iulie 2025.










