Veniturile și profitul Schmitz Cargobull au scăzut în anul fiscal 1 aprilie 2024 – 31 martie 2025, pe care conducerea companiei îl consideră provocator, dar producătorul de semiremorci își dovedește și acum reziliența prin investiții în tehnologii inovatoare și în capacități de producție. În plus, ca o dovadă a faptului că a fost un an dificil pentru întreaga piață de semiremorci, Schmitz și-a crescut la 25% cota de piață în ciuda scăderii vânzărilor și principalilor săi indicatori financiari.
Producția companiei a scăzut cu aproximativ 6,5% față de anul anterior, de la 45.340 la 42.353 de unități, astfel că veniturile au fost cu 10,2% mai mici, adică de circa 2,16 miliarde de euro. Iar la scăderea profitului au contribuit nu numai vânzările mai mici, ci și investițiile și costurile mai mari decât în anul anterior, mai ales cele cu energia, personalul și cerințele de reglementare, astfel că rezultatul consolidat al grupului a fost de aproximativ un milion de euro.
Investițiile au vizat mai ales creșterea productivității și cercetarea și dezvoltarea, având ca scop oferirea de soluții de transport fiabile și economice, care să contribuie la creșterea profitabilității clienților, așa cum explică Andreas Schmitz, Președintele Consiliului de Administrație al Schmitz Cargobull AG.
În anul financiar anterior, compania a investit peste 73 de milioane de euro în dezvoltarea produselor, în rețeaua de producție, în digitalizare, automatizare și sustenabilitate, iar în următorii ani va aloca mai mult de 50 de milioane de euro pentru extinderea capacităților de producție a semiremorcilor frigorifice și caroseriilor la centrul din Vreden. Este vorba de o nouă hală cu tehnologie de vârf, unde procesele vor fi automatizate și care va permite creșterea capacității la 40 de vehicule frigorifice pe schimb și scăderea timpului de producție/semiremorcă de la 15 la 10 minute, pentru o eficiență cu aproximativ o treime mai mare. Iar 13 milioane de euro se vor investi în modernizări ale instalațiilor de spumare.
La sfârșitul anului financiar 2024/25, Schmitz Cargobull și-a stabilit direcția pentru viitor prin noua Strategie 2030, care presupune că va continua să-și urmărească obiectivele economice ambițioase cu măsuri ajustate și să le rafineze și mai mult. Sub motto-ul „Să livrăm creștere profitabilă. Împreună. Concentrat. Sustenabil.”, compania își propune să continue îmbunătățirea competitivității și rentabilității, să-și atingă obiectivele de sustenabilitate și să acționeze ca un partener de bune practici pentru clienții săi. Toate acestea se bazează pe fiabilitate, relații comerciale corecte și responsabilitate corporativă.
Pe plan internațional compania se bazează pe cooperare strategică, pentru a oferi soluții de calitate adaptate la piețele locale din întreaga lume, ce permit costuri de operare reduse, sunt robuste și au valoare de revânzare mare. Astfel, așa cum știți deja, din ianuarie 2024 semiremorcile ușoare BERGERecotrailer, beneficiind și de service-ul Schmitz Cargobull, sunt disponibile în rețeaua de vânzări europeană a companiei germane. În plus, există colaborări cu Atlantis Global System (pentru a extinde soluțiile de telematică pentru lanțurile frigorifice), GT Trailers (pentru caroserii de tip prelată pentru autotractoare și remorci) ș.a. Iar Schmitz Cargobull și partenerul său GRW au achiziționat divizia de cisterne a Van Hool.
Schimbări au avut loc în ultimul timp și în Consiliul de Administrație și Consiliul de Supraveghere: Ralph Kleideiter a fost numit noul CSO al Consiliului de Administrație, Marnix Lannoije, Chief Technology Officer (CTO), responsabil pentru Cercetare și Dezvoltare, și-a extins anticipat funcția în Consiliul de Administrație pentru încă cinci ani, iar Bernhard Schmitz, acționar, membru al Consiliului de Familie Schmitz Cargobull și expert în industria semiremorcilor, a fost primit ca nou membru al Consiliului de Supraveghere.












