
Florin Gagea (ISCTR) a declarat la Conferința Transportatorilor Express de Mărfuri din România că atunci când apare o reglementare nouă 80% din inspectori se axează pe ea, deci în primele 3-4 luni după 1 iulie 2026 vor fi controlate mult mai multe vehicule de 2,5-3,5 t decât vehicule grele. Și se va produce haos, deoarece cei nepregătiți vor lua amenzi, unii vor învăța din experiența lor, și abia apoi piața se va așeza și toți își vor putea face calcule să vadă dacă această activitate mai rentează și ce au de făcut în continuare.
„Deocamdată nu știm. Nu știu nici eu, dar mă preocupă asta, deoarece am fost un luptător împotriva Pachetului Mobilitate, iar prin intervențiile mele mi-am propus să ajut transportatorii estici, nu numai românii, să fie competitivi.“
Prezență tradițională la acest eveniment, Florin Gagea a remarcat că managerii de firme de transport express nu mai sunt la fel de relaxați ca în alți ani, pe măsură ce data limită se apropie, dar a ținut să sublinieze că nu vede neapărat ca pe o problemă obligația de a monta tahografele pe vehiculele de peste 2,5 t și de a respecta privind timpii de condus și odihnă și plata șoferilor.
„Dumneavoastră reprezentați o parte serioasă din acest domeniu de transport și sunteți deja informați în legătură cu ce urmează, deci vă ocupați din timp să fiți primii la start. Dar sunt firme cu 1-3 mașini care poate nu știu și care nu vor fi pregătite. Deci eu nu m-aș îngrijora din cauza costurilor, deoarece sunteți cei care oferiți profesionalism pe o piață unde mulți ani a fost haos și nu s-a urmărit decât să meargă mașinile și șoferii cât mai mult, ceea ce uneori s-a soldat cu decese din cauza oboselii. Or, viața unui om este neprețuită.“








