Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DSLV: Reforma DB vizează transportul feroviar de pasageri și prea puțin pe cel de marfă

Așa cum am scris și cu alte ocazii, investițiile insuficiente din ultimul timp în infrastructura feroviară a Germaniei au făcut ca aceasta să fie depășită, iar federația expeditorilor și operatorilor logistici DSLV consideră că în punctele cheie ale reformei Deutsche Bahn, prezentate recent, sunt prea puține abordări corecte. De exemplu, din perspectiva industriei de logistică, agenda DB se concentrează prea mult asupra transportului feroviar de pasageri, pentru cel de mărfuri nu există o strategie generală, și nu există nici vreun mecanism obligatoriu de implementare a măsurilor anunțate. Or, nu numai călătorii sunt clienți DB, ci și expeditorii de marfă, logisticienii și transportatorii, care au nevoie și ei de un transport feroviar fiabil, punctual și accesibil. Altfel economia Germaniei, căreia îi trebuie coridoare feroviare eficiente și siguranță în planificare, va beneficia doar indirect de strategia feroviară, și numai dacă măsurile vor fi puse în aplicare.

DSLV arată că pentru fiecare container sau semiremorcă transportate pe calea ferată și pentru fiecare vagon de marfă trebuie să existe un orar fiabil, în timp ce în prezent infrastructura nu este orientată către transferul traficului de marfă de pe șosele pe calea ferată, câtă vreme restricțiile de capacitate, creșterea prețurilor transportului feroviar și calitatea fluctuanta a serviciilor afectează competitivitatea acestui mod. Și nu pot fi atinse nici obiectivele legate de sustenabilitatea transportului.

Federația mai este de părere că reorganizarea DB Cargo este inevitabilă, dar că gestionarea detaliată a costurilor nu trebuie să ducă la o scădere suplimentară a ofertei și la pierderi suplimentare de calitate. DB Cargo trebuie să redevină o companie feroviară de încredere, fără privilegii în competiția cu căile ferate de marfă non-federale. În plus, punerea la dispoziție a infrastructurii este pentru binele comun, nu trebuie să fie orientată spre realizarea unui profit pentru DB, iar prețurile de acces la calea ferată nu trebuie să mai crească până în 2027, când va intra în vigoare reforma de tarifare.

DSLV mai crede că trebuie stabilite obiective realizabile, măsurabile și bine delimitate în timp pentru politica de transport feroviar de mărfuri. Iar planificarea financiară până în 2029 trebuie să fie legată urgent de un fond de infrastructură pentru căi ferate, finanțat de la buget, nu din veniturile altor moduri de transport.

Articole similare

Ad