Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Costul de transport din Olanda, fără combustibil și taxe de drum, va crește cu 3,4-4,8%

Agenția de cercetare Panteia a prezentat raportul privind Evoluția Costurilor în Transportul Rutier din Olanda în 2025-2026, din care rezultă că acestea continuă să crească și că 2026 va aduce un plus de 3,4-4,8% fără a include combustibilul și taxa de drum pe kilometru din această țară, care va intra în vigoare anul viitor pe 1 iulie și care ar putea aduce până la 9,8% în plus, în funcție de tipul camionului și al cursei. (Pentru vehiculele cu emisii zero taxa este mult mai mică decât pentru celelalte.)

Costurile salariale ar urma să fie cu 6,1% mai mari decât în 2025, după ce și în 2025 au crescut cu 5,5% față de 2024, conform calculelor Biroului Olandez pentru Analiza Politicii Economice (CPB).

Costurile cu vehiculele vor crește cu 20%, iar cele cu asigurările, cu 7,1%. 

Cu alte cuvinte, ritmul de creștere este fără precedent în opinia asociației olandeze de transport și logistică TLN, care sfătuiește antreprenorii din transport și expediții să țină cont de asta când negociază tarifele și să se bazeze pe cifrele de la Panteia, despre care spune că sunt de încredere. Altfel, fără prețuri de transport realiste și fără o politică predictibilă nu vor mai avea bani pentru investiți în calitate și sustenabilitate.

Între timp, asociația continuă să susțină în fața politicienilor nevoia de stabilitate și predictibilitate pe care o are industria de transport și să pledeze pentru subvenții pentru investiții, cum ar fi AanZET și SPriLa, pentru extinderea mai rapidă a rețelei de alimentare cu energie electrică și pentru termene clare în cazul legilor și reglementărilor. În plus, atrage atenția asupra poziției IMM-urilor din domeniu, care adesea au cel mai puțin spațiu de negociere, dar suportă întreaga povară a creșterii costurilor.

Articole similare

Ad