Industria logisticii globale a experimentat o criză profundă de încredere pe tot parcursul acestui an, așa cum amintesc analiștii Ti Insight, determinată de incertitudinea adusă de politicile tarifare ale președintelui Trump, de conflictele geopolitice din Ucraina și Orientul Mijlociu, de stagnarea economică și paralizia politică din Europa și de încetinirea din China și Asia în general. Totuși, mai arată aceștia, declinul a fost cauzat mai degrabă de frică și incertitudine decât de condiții economice reale. Iar acum, pe măsură ce încrederea crește – după cum reiese din mulți indicatori la care se referă Ti Insight în articolele sale – am putea vedea o creștere a comportamentului de cumpărare, care ar putea debloca o creștere durabilă.

Cererea europeană se pare că se consolidează, criza deflaționistă din China pare să treacă (deși recesiunea imobiliară continuă), iar economia SUA s-a dovedit rezistentă, deci performanța industriei logistice nu a fost în 2025 atât de slabă pe cât se aștepta și ar putea să se îmbunătățească și mai mult, mai ales având în vedere semnele unei redresări mult așteptate.
Nu înseamnă că nu există riscuri, mai ales în anumite sectoare unde s-au făcut prea multe stocuri deoarece importatorii americani și-au plasat comenzile înainte de introducerea taxelor vamale, ceea ce a dus la volume de transport artificial mari.
În ceea ce privește 2026, Ti Insight estimează că în unele domenii va fi mai slab decât 2025 din punct de vedere al consumului, comenzilor, cererii de servicii de logistică inbound și rotației a stocurilor.











