Primul hipermarket 100% online din România, Freshful by eMAG aniversează patru ani de activitate, timp în care a livrat peste 3,4 milioane de comenzi către 233.000 de gospodării. Serviciul a transformat cumpărăturile alimentare online într-o alegere frecventă pentru tot mai mulți români care apreciază confortul, predictibilitatea și economia de timp. Clienții au economisit în total peste 6,8 milioane de ore (echivalentul a 787 de ani) și, în medie, 435 de lei pe an datorită promoțiilor. Peste 80% din baza de clienți sunt abonați Genius, beneficiind de livrare gratuită și economii suplimentare de aproximativ 265 de lei anual. Freshful a devenit astfel parte din rutina urbană cu o rată de retenție în creștere și un comportament de consum care demonstrează preferința pentru cumpărăturile online.
„În patru ani, Freshful a trecut de la idee la obicei. Cumpărăturile alimentare online au devenit parte din rutina urbană, iar faptul că tot mai mulți clienți aleg să revină constant în aplicație ne arată că acest model nu mai este o alternativă, ci o preferință. Ne bucurăm că putem contribui la o experiență care oferă timp câștigat, confort și acces facil la produse de calitate, livrate rapid și sustenabil.”, a adăugat Tudor Mihăilescu, General Manager Freshful.
Valoarea medie a coșului de cumpărături a ajuns la 380 lei.
În medie, un client fidel Freshful a plasat peste 1.100 de comenzi în patru ani, economisind aproximativ 2.240 de ore (echivalentul a 100 de zile) și peste 43.000 de lei prin livrare gratuită și reduceri. În termeni monetari, cea mai mare comandă plasată anul trecut pe Freshful a cuprins două comenzi realizate de același client în aceeași zi, în valoare totală de aproximativ 18.000 de lei. Produsele au acoperit 20 de categorii, de la fructe exotice și dulciuri de sezon până la articole de igienă personală.
În ultimul an, valoarea medie a coșului de cumpărături a ajuns la aproximativ 380 de lei, cu un client care a plasat în medie 2,5 comenzi pe lună. Cele mai populare categorii de produse au fost apa plată, specialitățile internaționale, iaurtul simplu, băuturile de tip cola și verdețurile. Cele mai frecvent comandate produse au fost pătrunjelul și mărarul, brânza Cottage, avocado eco, afine și castraveții Cornichon. În 2024, Freshful a livrat un total de 3,5 milioane de kilograme de fructe și legume, dintre care 72% proveneau din România.

Freshful a continuat să investească în soluții sustenabile, lansând până la finalul lui 2024 serviciul propriu door-to-door de returnare a ambalajelor SGR, „Verde cu Freshful”. În mai puțin de un an, au fost colectate 13,8 milioane de ambalaje, din care 60% plastic, 23% metal și 18% sticlă. La mai puțin de un an de la lansare, 50.000 de clienți utilizează activ serviciul „Verde cu Freshful”.
În același timp, prin categoria „Save Me”, Freshful a economisit 300 de tone de alimente în ultimul an, oferind produse cu termen de valabilitate scurt la prețuri reduse. Clienții care au selectat această categorie au economisit în medie 5% per comandă. În ultimul an, 82% dintre clienți au cumpărat articole din campania „Buy More Save More”, 55% au beneficiat de discounturi Genius, iar 30% au valorificat FreshPoints la finalizarea comenzii.
Curierii Freshful au parcurs peste 7,3 milioane de kilometri în ultimul an. Comparativ cu datele din ultimii trei ani, numărul de kilometri per comandă a scăzut cu 20%, reflectând o eficiență îmbunătățită a distribuției și rezultate pozitive asupra mediului. Comparativ cu 2024, flota Freshful a crescut cu 33%, ajungând la 181 de vehicule frigorifice. Timpul mediu de livrare de la plasarea comenzii până la ușa clientului este de 3-4 ore, în funcție de intervalele disponibile. În zilele de trafic intens, cum ar fi Paștele și Crăciunul, pot fi livrate până la 5.500 de comenzi într-o singură zi.
În spatele experienței digitale a Freshful se află o echipă de aproximativ 770 de persoane, care se ocupă de fiecare detaliu al acestui serviciu complet și personalizat.











