Transportul feroviar in containere este cea mai rapida ramura a logisticii. Caile ferate care leaga Orientul Indepartat si Europa si includ o parte a Noului Drum al Matasii sunt o alternativa la transportul maritim si aerian din China si reformeaza natura importului si exportului. Geografia Poloniei face o rascruce pe traseul Noului Drum al Matasii. In prezent, in Polonia, exista trei statii de cale ferata – in ?ód?, Pruszków si Ma?aszewicze – care transporta marfuri din China. Furnizorul de servicii de transport si logistica internationala AsstrA-AssociatedTraffic AG are birouri reprezentative in Polonia pentru a fi mai aproape de clienti si a-i ajuta in operatiuni si vanzari. Exportatorii chinezi aduc in principal materiale textile, incaltaminte, echipamente electronice, electrocasnice, mobilier si articole pentru gradina in Polonia. Cu toate acestea, nu toate produsele ajung in Polonia. In multe cazuri, containerele care sosesc pe calea ferata catre ?ód?, Pruszków sau Ma?aszewicze se deplaseaza mai departe in Europa – de regula, pana la usa destinatarului final.
„Expertii AsstrA aleg metoda cea mai potrivita de livrare de la usa la usa din statie, in functie de cantitatea de marfuri: FTL, LTL sau Express Delivery“, a spus Karol Bara?czuk, COO Adjunct AsstrA responsabil pentru Sarcini Partiale si seful echipei de gestionare a marfurilor aeriene.
Dupa cum explica specialistul AsstrA LTL, Vlad Martin, „sistemul de livrare LTL este convenabil si transparent. Marfurile sosesc cu trenul din China la statiile poloneze in containere, care sunt transbordate catre vehicule de transport rutier. Clientii primesc asistenta pentru gestionarea tuturor procedurilor vamale pentru import, export si tranzit.“ Marfurile transportate includ de obicei imbracaminte, piese pentru aeronave, piese pentru masini si piese auto. Cele mai populare destinatii sunt Franta, Austria, Germania, Spania, Italia si Ungaria, precum si Polonia.