Compania de transport care opera in Trentino, chiar daca sediul central figura oficial in Slovacia, la Bratislava, avea astfel posibilitatea de a achita acolo impozitele si de a beneficia de costuri mai mici decat in Italia. Insa Garda Financiara din Trento a folosit o aplicatie de urmarire prin satelit, descoperind ca sediul se afla in centrul orasului si, prin urmare, nu avea curti sau alte infrastructuri tipice unei companii de transport. Apoi, analizand si mai amanuntit cladirea, a descoperit ca birourile sociale erau toate situate intr-o camera de 20 m2, in care alte 46 de companii aveau sediul social. In acel moment a devenit clar ca, in realitate, compania fusese transferata doar in mod fictiv, in timp ce, in realitate, ramasese in mainile unui antreprenor din Trentino. Reprezentant legal era un fost un sofer slovac in varsta de 54 de ani, angajat al aceleiasi companii, care ar fi trebuit sa acopere peste 370.000 km si sa trimita simultan 84.000 de e-mailuri intr-un an. Mai mult, nici macar unul dintre transporturile efectuate de companie nu avea originea sau destinatia in Slovacia, arata publicatia Uomini e Trasporti.
Compania a reusit astfel sa se sustraga de la plata a peste 3,6 milioane de euro in mai putin de patru ani (intre 2013 si 2017), permitandu-si sa aplice tarife de transport mai mici, in detrimentul companiilor obisnuite.