Cel mai mare site auto din România, Autovit.ro a organizat o nouă ediție a galei sale anuale, marcând 25 de ani de activitate. Evenimentul a reunit peste 150 de reprezentanți ai industriei auto – dealeri auto, importatori, parteneri strategici, jurnaliști și experți din domeniu – pentru a sărbători performanța, inovația și parteneriatele din sector. În cadrul galei au fost premiați partenerii care s-au remarcat prin rezultate excepționale: United Drive (care a primit distincția Early Adopter), ASKKAR (New Business Growth), Star Auto Rulate (la categoria Most Visible Dealer a fost desemnat Best Performing Seller), Spotawheel (Best Performing Seller), Pickwell Group (Top Rated Dealer), Țiriac Auto (la categoria New Cars Dealer a fost recompensată cu premiul Green Dealer), Volkswagen România (Digital Activity Award) și BCR (Strategic Partner). Premiul Most Loyal Dealer a fost oferit companiilor APAN, Brady Trade, Nurvil, Auto Schunn și Plus Auto Trade.

„De 25 de ani, Autovit.ro este parte integrantă din călătoria românilor – de la emoția primei mașini la succesul business-urilor care cresc împreună cu noi. Această aniversare marchează nu doar un moment istoric important, ci și capacitatea noastră de a ne reinventa constant pentru a răspunde nevoilor într-o piață în continuă schimbare. Cu 7,5 milioane de vizite lunare, Autovit.ro conduce în continuare transformarea digitală a industriei auto românești, oferind soluții inovatoare atât pentru consumatori, cât și pentru partenerii noștri.”, a subliniat Sorin Bălan, Senior Head of Commercial Operations.
În primele opt luni din 2025, pe Autovit.ro s-au înregistrat aproximativ 114.000 de tranzacții, în valoare totală de circa 2 miliarde de euro, confirmând creșterea platformei pe segmentele de autovehicule noi și second-hand.
Piața auto din România a traversat însă o perioadă dificilă, marcată de incertitudinea programului Rabla – bugetul inițial de 1,43 miliarde de lei fiind redus la 200 de milioane. Interesul pentru mașinile termice a rămas foarte ridicat, bugetul de 80 milioane lei pentru această categorie epuizându-se în doar 13 minute.
Pentru aceeași perioadă, piața auto din România a scăzut cu 9,6%, la 96.307 de unități, comparativ cu 106.534 de unități din perioada similară a anului trecut. Vehiculele electrice au înregistrat o scădere de 32% determinată de reducerea subvenției și a reorientării spre motoarele termice și hibride. Reluarea programului Rabla în septembrie 2025 a dus însă la o creștere de 52% a înmatriculărilor de mașini electrice față de septembrie 2024.
Comportamentul utilizatorilor pe Autovit.ro
Piața mașinilor second-hand din România a crescut semnificativ: importurile +18%, achizițiile locale +6%, ajungând să dețină 58% din piață.
Pe Autovit.ro, cele mai căutate mașini au fost în intervalele de preț 5.000–10.000 € (31,8% din căutări) și 10.000–25.000 de euro (31%), în timp ce segmentul premium 25.000–40.000 de euro reprezintă doar 4,2% din căutări. În privința anului de fabricație, 45% dintre utilizatori au căutat mașini rulate, iar 55% mașini noi.
Referitor la tipul de combustibil, la diesel, printre cele mai căutate mărci au fost Volkswagen, Audi și BMW, în timp ce pentru benzină preferințele au mers către Volkswagen, Skoda și BMW. La categoria electric-hibrid, Toyota s-a diferențiat major, față de locurile doi și trei, urmată de Hyundai și Ford.
În oferta dealerilor, clasamentele sunt similare: diesel – BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz; benzină – Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW; electric-hibrid – Toyota, Lexus și Mercedes-Benz.
În ceea ce privește tipul de caroserie, SUV-urile au rămas favoritele românilor, reprezentând 32% din oferta în rândul persoanelor fizice și peste 46% din cea a dealerilor, urmate de sedanuri cu 21,4% din oferta persoanelor fizice, modelele combi cu 16,3% din oferta persoanelor fizice și 11% din oferta dealerilor.
Topul vizualizărilor pe platformă
La categoria mașini noi, cele mai vizualizate mărci pe platformă au fost Mercedes-Benz, cu peste 33.468 vizualizări unice, urmată de BMW cu 31.753 și Toyota cu 28.236. În oferta dealerilor pentru mașini noi, Mercedes-Benz a avut cea mai mare cotă, 21%, urmat de Ford cu 13% și Volkswagen cu 11%. În ceea ce privește modelele, Dacia Duster conduce topul vizualizărilor, cu 10.592, urmat de Hyundai Tucson cu 8.869 și Kia Sportage cu 8.067.
Pentru autoturismele second-hand, cele mai vizualizate mărci sunt BMW, cu 190.024 vizualizări unice, Volkswagen cu 186.711 și Audi cu 168.525. În oferta dealerilor de vehicule rulate, BMW și Mercedes-Benz dețin fiecare câte 16%, urmate de Volkswagen cu 14% și Audi cu 10%. Printre modelele second-hand cele mai căutate au fost BMW Seria 3, cu 96.620 vizualizări, Volkswagen Golf cu 91.650 și BMW Seria 5 cu 90.657 vizite.
În funcție de preț, în intervalul 5.000–10.000 de euro, printre cele mai căutate modele au fost Dacia Logan din 2020, 2019 și 2021, cu 758,653 și 570 anunțuri. În categoria 10.000–25.000 euro, Skoda Octavia domină piața, cu peste 1.400 anunțuri pentru modelul din 2020 cu 758 anunțuri, urmat de modelele din 2019 cu 653 anunțuri și 2021 cu 570 anunțuri. În segmentul premium 25.000–40.000 de euro, Mercedes-Benz GLC din 2020 conduce cu 603 anunțuri și Volvo XC-60 din 2021 cu 457 anunțuri.
La categoria mașini verzi, Toyota Corolla și Toyota C-HR conduce căutările, având câte 19% din căutări, urmate de Toyota RAV-4 cu 16% din căutări și 979 anunțuri, Tesla Model 3 cu 11% din căutări și 684 anunțuri și Dacia Spring cu 7% din căutări și 450 anunțuri.
Mai multe informații pot fi găsite în datele Raportului AutoIQ 2025.











