Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TRANSAVIA construiește cea mai mare fabrică de hrană pentru animale din România

Liderul pieței de carne de pui din România și una dintre cele mai reputate afaceri de familie cu capital 100% românesc, TRANSAVIA își extinde modelul integrat de producție prin lansarea unei noi linii de activitate – producția de hrană pentru animale de companie. Această nouă divizie reprezintă o etapă strategică în dezvoltarea companiei, completând conceptul de sustenabilitate și valorificare totală a resurselor, de la „bob la furculiță”, extins acum „și la bol”.

„Începem o etapă strategică importantă, care ne va permite să ne continuăm misiunea de a face lucrurile așa cum trebuie și de a oferi produse sigure și de calitate. Pentru noi, extinderea către hrana pentru animale de companie nu este o schimbare de direcție, ci o continuare firească a modului nostru de a face lucrurile: corect, responsabil și cu grijă pentru tot ce ne înconjoară.”, precizează Ioan Popa, Președinte și Fondator TRANSAVIA. „Am ales dintotdeauna să nu irosim nimic și să transformăm resursele în valoare. Acum facem același lucru, oferind produse de înaltă calitate și pentru membrii necuvântători ai familiilor, căci noua verigă din modelul nostru de afacere integrat 100% ne permite să ne asigurăm că toate părțile puiului sunt utilizate eficient, evitând producerea de deșeuri din sub-produse și reducând risipa alimentară. Practic, părțile din pui care nu sunt preferate de consumatori sau nu sunt destinate consumului uman, dar care sunt perfect adecvate și nutritive pentru hrana animalelor, alaturi de alte ingrediente atent selectate, vor fi procesate pentru a crea hrană de calitate, nutritivă și sigură pentru câini și pisici.”

TRANSAVIA plănuiește o investiție record de 763 milioane de lei (150 milioane euro), finanțată integral din fonduri proprii, pentru construirea celei mai mari fabrici de hrană pentru animale de companie din România și una dintre cele mai moderne din Europa. Amplasată în Ciugud, județul Alba, unitatea de 65.000 mp va produce anual hrană pentru peste 11 milioane de câini și pisici, oferind produse uscate și umede formulate științific de echipe de specialiști. Instalarea echipamentelor va începe la începutul anului viitor, iar producția este planificată să demareze în a doua jumătate a lui 2026.

„Această extindere nu este doar 《o investiție într-o fabrică》, ci este o investiție în viitorul sustenabil al unei economii care poate și trebuie să producă valoare la cel mai înalt nivel. Ne așteptăm ca această investiție TRANSAVIA să genereze prosperitate durabilă la nivelul comunităților locale, fiind un catalizator al dezvoltării economice și sociale, prin stimularea afacerilor din zonă, prin consolidarea unei rețele de parteneri și furnizori locali și prin crearea de locuri de muncă. La nivelul companiei, pe termen mediu, în 2 – 3 ani de la începerea vânzărilor, ne dorim să creștem EBITA de la peste 100 de milioane de euro în prezent, la aproximativ 250 de milioane de euro, cu o contribuție semnificativă a noii divizii.”, a completat Ioan Popa, Președinte și Fondator TRANSAVIA.

Sustenabilă din design, cu amprentă ecologică redusă și eficiență ridicată

Noua fabrică TRANSAVIA respectă Politica Zero Pierderi a companiei. Va fi complet automatizată, digitalizată și robotizată, dotată cu sisteme de recuperare a energiei, panouri fotovoltaice de 12 MWp și sisteme de stocare a energiei verzi în procesele de producție. De asemenea, va include filtre ultraperformante și o stație proprie de epurare a apei, contribuind la reducerea amprentei ecologice și la un consum energetic optim.

Dotată cu echipamente de ultimă generație, noua fabrică va asigura monitorizare în timp real, control strict al calității și folosirea eficientă a resurselor. Procesele de producție, ambalare și logistică vor funcționa într-un flux continuu și automatizat, garantând eficiență ridicată și competitivitate internațională. Inclusiv depozitul va fi modernizat, cu sisteme de automatizări avansate, până la nivelul cărucioarelor care duc și aduc singure produsele din boxele alocate, făcând inclusiv inventarul.

Aprovizionarea noii fabrici TRANSAVIA este concepută pe principiul lanțului scurt, pentru a evita transporturile inutile și a asigura materie primă proaspătă și de calitate. Fabrica va utiliza proteine animale prelucrate și cereale cultivate de Divizia Vegetală pe aproximativ 10.000 de hectare, provenite din fermele și diviziile proprii ale companiei. De asemenea, include o unitate complet automatizată pentru producția internă de ambalaje metalice, integrată în fluxul tehnologic, sporind astfel eficiența și independența operațională.

„Am observat o cerere în creștere pentru produse de înaltă calitate în acest sector, dar și o lipsă a soluțiilor pentru producție în țara noastră și am considerat că expertiza noastră în producție și distribuție ne permite să aducem o valoare semnificativă pieței hranei pentru animale de companie. Investiția în această nouă fabrică reprezintă un pas strategic în diversificarea operațiunilor noastre, prin adăugarea unei noi verigi interconectate în modelul nostru de afacere integrat 100% și consolidarea poziției noastre în regiune. Ne dorim să ajungem în top 10 jucători la nivel internațional, în piața hranei pentru animale de companie, menținând în același timp standardele ridicate de calitate și sustenabilitate care definesc TRANSAVIA. Această fabrică de ultimă generație va avea, fără îndoială, un impact economic semnificativ pe termen lung, contribuind la consolidarea poziției României ca jucător global și la promovarea pe piețele internaționale a produselor pentru animale de companie românești de înaltă calitate, nutritive, gustoase și sustenabile.”, a explicat Theodora Popa-Liteanu, Vicepreședinte TRANSAVIA.

„Oriunde apare marca TRANSAVIA, este o garanție pentru calitatea și siguranța produselor. Consumatorii noștri de pretutindeni au încredere că ne ținem promisiunile și că nu facem rabat de la aceste priorități esențiale pentru noi. Și pentru acest nou segment vom implementa cele mai stricte standarde de control al calității și siguranței alimentare, vom utiliza tehnologii avansate și procese riguroase de testare pentru a ne asigura că fiecare produs respectă cele mai înalte standarde. La fel ca în cazul afacerii care ne-a consacrat, vom pune mereu nevoile și preferințele consumatorilor (de această dată căței și pisici) și ale iubitorilor de animale, în centrul tuturor acțiunilor noastre de dezvoltare de produse. Acestea vor avea la bază o abordare științifică pentru a asigura echilibrul optim între nutriție și gust, menținând în același timp standardele noastre ridicate de calitate. Suntem siguri că membrii necuvântători ai «familiei extinse》, vor iubi noile produse la fel de mult cum oamenii iubesc produsele TRANSAVIA.”, a adăugat Theodora Popa-Liteanu, Vicepreședinte TRANSAVIA.

  • Sursa foto: TRANSAVIA

Articole similare

Ad