Grupul de consultanță CLEAR International, care lucrează cu companii active pe piețele auto și de transport, estimează că a doua jumătate a acestui an se va încheia cu o creștere de 8% a cererii de semiremorci pe piața occidentală. Mai mult, prognoza pentru perioada 2026-2028 este pentru creșteri suplimentare ale cererii de remorci.
Potrivit ultimului raport al companiei, impunerea de tarife la importurile în Statele Unite ale Americii a cauzat o mare incertitudine și, în consecință, o pierdere a încrederii în evoluția business-ului. Acest lucru a avut un impact real asupra disponibilității transportatorilor de a investi în semiremorci noi. Cu toate acestea, se prognozează o creștere de 8,4% pentru a doua jumătate a acestui an comparativ cu perioada similară din 2024. Totuși, scăderea cererii din prima jumătate a anului nu va putea fi compensată, ceea ce înseamnă că, per total, 2025 se va închide pe minus față de cel anterior
Evoluția mediului economic peste Ocean nu va afecta direct producția de semiremorci din vestul Europei, deoarece exporturile de remorci grele de mărfuri către SUA din Europa se apropie de zero.
Două țări în special din Europa de Vest au înregistrat o cerere slabă de semiremorci în 2025 comparativ cu așteptările de la începutul anului: Germania și Franța. Cele mai mari două piețe de remorci din regiune au avut de suferit din cauza efectelor de domino ale războiului din Ucraina. Germania a fost în recesiune în 2023/24, iar Franța a suferit tulburări politice considerabile, care încă continuă. Drept urmare, investițiile în aceste două economii s-au redus, producând o scădere de peste 25% a înmatriculărilor de remorci în ambele țări.
Pe de altă parte, se preconizează că șase țări din regiune vor înregistra o creștere a înmatriculărilor de semiremorci în 2025: Finlanda, Danemarca, Norvegia, Italia, Olanda și Spania. În unele cazuri, acest lucru se datorează înmatriculărilor deosebit de slabe din 2023/24, care au creat o cerere acumulată.
Numărul mare de remorci vest-europene care erau exportate anterior în Rusia (și Belarus) a fost redus drastic sau oprit complet din cauza sancțiunilor implementate ca urmare a războiului Rusiei în Ucraina. În schimb, se crede că majoritatea camioanelor vândute acum în Rusia sunt furnizate din China. China are, de asemenea, o capacitate uriașă de fabricare a semiremorcilor și poate satisface cu ușurință cererea satisfăcută anterior din surse europene. Acest lucru îi afectează în special pe marii exportatori din Germania și din Europa de Vest.
După ce a scăzut cu 4% în 2023, cererea de transport rutier în Europa de Vest (măsurată în tone-km), a stagnat în 2024, iar acum există toate perspectivele unei creșteri, potrivit CLEAR International. Indicatorii principali compoziți (ICC) ai OCDE pentru mai 2025, concepuți pentru a anticipa punctele de cotitură ale activității economice în raport cu tendința, au arătat că ICC-urile pentru Germania, Franța, Regatul Unit, Italia și Spania sunt toate puțin peste nivelul tendinței, care este de 100 în indice. Acest lucru sugerează că va exista o îmbunătățire a creșterii economice a acestor țări în următoarele șase luni. În octombrie 2025, toate aceste țări, cu excepția Spaniei, se aflau peste 101 în indice.
Gary Beecroft, directorul CLEAR International, a comentat: „Navigăm acum în ape puțin mai benigne. Creșterea economică din regiune va rămâne moderată, dar pozitivă în următorii trei ani. Ratele dobânzilor și inflația ar trebui să continue să scadă. Cererea acumulată cauzată de trei ani de cerere slabă de remorci va stimula redresarea.”
77% din totalul mărfurilor din Europa sunt transportate rutier, iar cea mai mare parte, în semiremorci grele.












