Chiriile de pe Calea Victoriei, principala stradă arteră de retail din București, au crescut cu 17% în ultimul an, ajungând la 70 euro/mp/lună. Astfel, Bucureștiul se situează pe locul 39 la nivel mondial și pe 24 în clasamentul european, la egalitate cu Zagreb. Nivelul chiriilor rămâne mai mic decât în Praga (235 euro/mp/lună), Budapesta (160 euro/mp/lună), Varșovia (92 euro/mp/lună), Belgrad (90 euro/mp/lună), dar mai mare față de Sofia (61 euro/mp/lună), Bratislava (45 euro/mp/lună), Vilnius (39 euro/mp/lună), Riga și Tallin (35 euro/mp/lună) sau Skopje (28 euro/mp/lună).
New Bond Street din Londra a ajuns la o majorare a chiriilor de 22% în ultimul an, 1.707 euro/mp/lună, fiind desemnată pentru prima dată cea mai scumpă destinație de retail din lume. De asemenea, New Bond Street a depășit Via Montenapoleone din Milano (1.667 euro/mp/lună) și Upper Fifth Avenue din New York (1.530 euro/mp/lună). Raportul Cushman & Wakefield analizează chiriile din 141 de locații urbane de top, concentrându-se în special pe segmentul de lux.
La nivel global, chiriile de retail au crescut în medie cu 4,2%, peste jumătate dintre piețe raportând valori mai mari. Europa a înregistrat un avans de 4%, impulsionată de creșteri puternice în Londra și Budapesta, în timp ce Asia Pacific a încetinit la 2,1%, fiind determinată de problemele economice din China și Asia de Sud-Est. În Europa, Londra a avut cele mai dinamice evoluții, cu majorări de două cifre pe principalele artere, iar Fashion Street din Budapesta a avansat cu 33%. Milano și Paris au rămas stabile, cu niveluri ridicate ale chiriilor pe Via Montenapoleone (1.667 euro/mp/lună) și Champs Elysées (1.043 euro/mp/lună).
În America de Nord, avansul chiriilor au crescut moderat, cu o medie de 2,5% în Statele Unite: Upper Fifth Avenue din New York a rămas constantă, iar Madison Avenue și SoHo au înregistrat scumpiri de peste 8%.
Destinațiile prime de retail continuă să depășească tendințele generale ale pieței, demonstrând reziliență în contextul incertitudinii economice și al schimbării comportamentului consumatorilor.

Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox: „Sectorul de retail trece printr-o transformare dinamică în întreaga lume pe fondul schimbărilor în ceea ce privește experiențele de shopping în magazinele fizice. Cererea pentru spații fizice este mai puternică acum mai mult ca niciodată, iar locația rămâne o constantă indiferent de momentul în care se află piața. Piața de retail de lux din România este încă o piață emergentă în Europa, dar investițiile continue ale brandurilor internaționale și ale dezvoltatorilor de spații de retail, crește atractivitatea străzilor emblematice. Calea Victoriei, singura arteră comercială din România inclusă în acest top mondial continuă să atragă retaileri de lux, iar prezența cu un magazin pe această stradă din centrul Bucureștiului este o decizie strategică care va asigura un avantaj competitiv”.










