Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DSLV: Infrastructura de transport din Germania rămâne subfinanțată în 2026

Bugetul pentru transport adoptat ca parte a bugetului federal german pe 2026 nu este suficient în contextul restanțelor mari în ceea ce privește repararea și modernizarea rutelor de transport, este de părere federația expeditorilor și operatorilor logistici din această țară DSLV. Care mai informează că, în loc să se utilizeze suplimentar fondurile speciale din programul „Infrastructură și Neutralitate Climatică” (SVIK), și bugetul de bază a fost tăiat.

Aproape 170 de miliarde de euro până în 2029 reprezintă o creștere nominală a investițiilor în infrastructura de transport, dar în contextul nevoii totale de finanțare de 455 de miliarde de euro până în 2030, stabilite de Ministerul Federal al Transporturilor pentru căi ferate, drumuri și căi navigabile, și având în vedere creșterea costurilor cu dobânzile, materialele de construcție și manopera, de aproximativ 64% între 2016 și 2024, bugetul rămâne insuficient.

În 2026 vor fi disponibile 11,05 miliarde de euro, cu 1,01 miliarde de euro mai mult decât în 2025, pentru drumurile federale principale, 21,93 de miliarde de euro, cu 170 de milioane de euro în plus față de 2025, pentru căile ferate federale, și 1,47 de miliarde de euro, cu 159 de milioane de euro mai puțin decât în 2025, pentru căile navigabile federale.

Investițiile din bugetul normal pentru transport se ridică la 13,73 de miliarde de euro în 2026 și sunt cu aproximativ 42% mai mici decât în 2025.

În aceste codiții, DSLV amintește că Germania este situată în centrul Europei și că infrastructura sa de transport este importantă nu doar pentru industria și comerțul țării, ci și pentru partenerii de import și export ai companiilor germane. Rețeaua densă de drumuri, căi ferate și căi navigabile, inclusiv porturi, din Germania este unică în Europa, mai subliniază federația, dar nu mai reprezintă un avantaj dacă nu rămâne eficientă – pentru că acum abia mai poate satisface cerințele logistice de astăzi. De aceea, trebuie ca întreținerea și extinderea conform necesităților actuale ale pieței să fie finanțate corespunzător și ca arhitectura de finanțare să fie modificată mult. Or, Bundestagul știe asta, dar a stabilit alte priorități.

Cele 13 miliarde de euro/an colectate din taxa de autostradă pentru camioane ar fi disponibile pentru construcția de drumuri, cu condiția ca aceste venituri să se întoarcă direct într-un circuit de finanțare închis și să nu se scurgă în bugetul general. Iar în ceea ce privește căile ferate și căile navigabile, politicienii ar putea decide din ce surse de finanțare să se realizeze. DSLV mai amintește că 84% dintre companiile germane suferă din cauza rutelor de transport degradate, așa cum reiese dintr-un sondaj recent al Institutului Economic German. Iar procentul ar putea să crească dacă nu se alocă suficiente fonduri. Deci legislativul ar trebui să sesizeze oportunitatea de a investi în infrastructură și să creeze cadrul legal pentru accelerarea planificării și aprobării procedurilor din programul Infrastructure Future Act.

Articole similare

Ad