Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Controalele de la granița germano-olandeză aduc pierderi mari financiare și de timp

S-a împlinit un an de când Olanda a introdus controale mobile la frontieră, iar asociația de transport și logistică TLN crede că ele sunt destul de fezabile și că nu au consecințe majore asupra traficului de marfă. De când a introdus însă Germania controale fixe la frontieră, în septembrie 2024, problemele s-au tot acumulat, crede TLN, iar pe partea olandeză a frontierei apar zilnic cozi în trafic și întârzieri de până la jumătate de oră pentru camioane, ceea ce produce daunele economice firmelor și afectează șoferii și lanțul logistic.
În fiecare zi, mai arată asociația, trec granița către Germania 375.000 de camioane olandeze și din cauza controalelor germane daunele cauzate de întârzieri se ridică la un milion de euro pe lună. Iar timpul de lucru al șoferilor este afectat, ceea ce crește presiunea asupra loc și asupra planificării curselor. 

Conexiunile cu alte moduri de transport – feroviar, maritim și aerian – sunt adesea ratate din cauza asta și de multe ori nu mai există loc pentru marfa respectivă la următoarea conexiune, ceea ce crește și mai mult întârzierile și costurile. Iar aceste cheltuieli nici nu pot fi incluse în calculul actual al pagubelor, deci consecințele controalelor din Germania depășesc pierderea de timp de la graniță.

În aceste condiții, TLN continuă dialogul cu guvernul german, având ca scop reducerea timpilor de așteptare și prevenirea perturbărilor din lanțul logistic.

Articole similare

Ad