Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Numărul șoferilor extracomunitari angajați în Polonia a scăzut de la 162.000 la 145.000

Una dintre principalele probleme din activitatea operatorilor polonezi de transport și logistică va fi, și în anul care vine, lipsa angajaților, în special a celor din transportul rutier, așa cum subliniază asociația profesională TLP, care estimează la 120.000-150.000 deficitul de șoferi de camion. În plus, vârsta medie a celor care lucrează în prezent în domeniu este de aproximativ 50 de ani și numărul celor mai tineri de 30 de ani reprezintă jumătate din media pe întreaga economie a angajaților cu această vârstă.

În trecut deficitul de șoferi de camion era compensat prin angajarea de personal extracomunitar, în 2023 ajungându-se la cifra record de 162.000. Tot atunci însă a început, așa cum amintește TLP, scandalul vizelor, care a dus la suspendarea activității guvernului menite să îmbunătățească obținerea documentelor necesare. De exemplu, pentru a simplifica activitatea consulatelor urma să fie creat în Polonia un centru de vize care să proceseze cererile depuse în străinătate. Și urma să fie alcătuită o listă cu ocupații unde există deficit de forță de muncă, iar pentru domeniile de pe această listă urma să fie lansat un canal rapid pentru obținerea vizelor, dar și pentru alte proceduri și formalități.

În loc să se întâmple asta, dimpotrivă, scandalul vizelor a oprit demersurile privind deblocarea procedurilor legate de permisele de ședere și de muncă pentru străini și a paralizat consulatele și birourile care emit vize și alte documente. De aceea timpul de așteptare pentru muncitorii din afara UE a crescut mult, până la câteva luni pentru depunerea unei cereri de viză sau pentru a obține un card de ședere. Și astfel numărul șoferilor extracomunitari a scăzut în mai puțin de doi ani de la 162.000 la 145.000.

Articole similare

Ad