Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vehiculele noi înmatriculate începând cu 24.12.2025 trebuie să aibă smart tacho 2 OSNMA

Toate camioanele noi înmatriculate începând cu 24 decembrie 2025 trebuie să fie echipate cu tahograf inteligent de generația a doua OSNMA (Open Service Navigation Message Authentication – tehnologie care asigură că semnalele GPS din tahograf sunt întotdeauna autentice și de încredere și că nu este posibilă falsificarea semnalului de navigație GNSS).

Pentru mai multă claritate, asociația olandeză de transport și logistică TLN face o sinteză a aspectelor la care trebuie să fie atente service-urile când au de-a face cu vehiculele ce intră sub incidența acestei prevederi. 

La utilizarea unui smart tacho 2 OSNMA poate fi necesară o antenă GNSS externă, care ajută la recepționarea suficient de bună a semnalului GNSS/OSNMA, pentru a nu apărea interferențe sau pierderi de semnal, câtă vreme calitatea acestuia este crucială pentru funcționarea corectă a smart tacho 2.

În software, care va fi identic pentru ambele tahografe inteligente de generația a doua, apare în meniul „Afișare vehicul” fie DTCO 4.1a sau DTCO 4.1b (dacă este varianta OSNMA), fie DTCO 4.1a T sau DTCO 4.1b T (dacă este smart tacho 2 de tranziție).
În cazul Stoneridge, de exemplu, începând cu versiunile de software 2424 și 2525, tahograful poate fi programat fie ca smart tacho 2 de tranziție, fie ca OSNMA smart tacho 2 și, pentru a garanta că acesta din urmă primește un semnal clar OSNMA, furnizorul a făcut obligatorie utilizarea unei antene GNSS externe. Stoneridge a dezvoltat noi variante ale SE5000 OSNMA smart tacho 2, echipate cu un conector special, dar și pentru ele solicită instalarea OSNMA smart tacho 2 exclusiv cu o antenă GNSS externă.

Reamintim că vehicule noi înmatriculate înainte de 24 decembrie 2025 nu trebuie să treacă la smart tacho 2 OSNMA, dar au nevoie de o autorizație pentru a continua să circule cu un smart tacho 2 de tranziție.

Articole similare

Ad