Pentru a remedia problema crizei locurilor de parcare pentru camioane, companiile de transport ar putea sa fie nevoite sa puna la dispozitia soferilor curtile propriilor depozite. Aceasta este propunerea purtatorului de cuvant al Federatiei Operatorilor de Transport si Logistica din Germania (BGL), Dirk Engelhardt, in conditiile in care s-a constatat ca este nevoie de aproximativ 35.000-40.000 de locuri de parcare suplimentar pe autostrazile din Germania fata de infrastructura actuala. Astfel, intrucat depozitele operatorilor de transport nu sunt ocupate 100% aproape niciodata, locurile disponibile ar putea fi folosite pentru a completa necesarul.
„Este haos in modul in care se efectueaza acum pauzele soferilor de camion si se impune o mai buna organizare. In acest sens, propunem utilizarea spatiilor deja existente. Este adevarat ca parcarile private au nevoie de imbunatatiri – toalete si dusuri – pentru a primi atatea persoane, plus ca este nevoie de sisteme de securitate – paza si bariere la intrare“, a declarat Engelhardt.
Investitiile in dotarea parcarilor din curtile depozitelor firmelor de transport si de logistica ar putea fi finantate prin taxele puse pentru accesul in parcari, iar Guvernul federal si Uniunea Europeana sunt asteptate sa isi aduca sprijinul, a mai precizat reprezentantul BGL.