Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz Vans prezint? noile Vito ?i eVito Tourer

Mercedes-Benz Vans a prezentat noile Vito ?i eVito Tourer în premier? mondial?, pe 10 martie, în cadrul unei lans?ri digitalizate. Decizia produc?torului german de a organiza o lansare web a avut la baz? preven?ia pentru evitarea r?spândirii Coronavirus, virusul care a dus la anularea mai multor evenimente auto-moto importante, inclusiv Salonul Auto de la Geneva.
Evenimentul de lansare a putut fi urm?rit începând cu ora 14:00 (ora României) pe siteul de Media al Mercedes-Benz. Înaintea de prezentarea celor dou? noi modele, Marcus Breitschwerdt, Head of Mercedes-Benz Vans, a punctat faptul c? divizia de vanuri a avut câteva puncte de vârf în 2019, unul dintre acestea fiind recordul în materie de van-uri comercializate, ?i anume 440.000 de unit??i la nivel mondial, ceea ce, a mai spus Marcus Breitschwerdt, face ca 2019 s? fie al ?aptea an de cre?tere consecutiv?. „Aceasta se datoreaz? cre?terii semnificative a vânz?rii globale pe regiuni: în Germania am comercializat peste 120.000 de unit??i, o cre?tere de 13%. Am observat cre?teri importante în Marea Britanie, de pân? la 10%, la 44.500 de vanuri vândute. În total, în UE am vândut circa 300.000 de unit??i, o cre?tere de 7%. Cea mai mare cre?tere îns? a fost peste ocean, în SUA, acolo unde vânz?rile au crescut cu 18%, la peste 45.000 de unit??i“, a declarat oficialul Mercedes-Benz Vans.
 
Breitschwerdt a amintit ?i de lansarea noului V-Class, acest MPV care „a redefinit standardul în segment ?i a ridicat ?tacheta“, în special în ceea ce prive?te designul, confortul, versatilitatea, eficien?a ?i, nu în ultimul rând, siguran?a. De asemenea, în august anul trecut, compania a lansat EQV – primul s?u Multi Purpose Vehicle premium electric. Iar ofensiva electric? a continuat ?i în decembrie cu noua serie eSprinter.
 
Revenind la lansarea din 10 martie, exact ca ?i în cazul inconicului Sprinter, Vito are o bogat? istorie, care începe în 1995, odat? cu primul exemplare care a ie?it pe poarta fabricii Vitoria, Spania, locul de unde î?i trage ?i numele ?i care continu? s? fie ?i ast?zi principalul produc?tor pentru modelul de dimensiuni medii. Directorul Diviziei Vanuri a MB a explicat c? noile Vito, eVito, V-Class ?i EQV vor fi produse pe aceea?i linie la uzina din Vitoria. Modelul este fabricat ?i în SUA, acolo unde este cunoscut sub numele de Metris, la uzina din Charleston, Carolina de Sud, dar ?i în China, la fabrica din Fuzhou, printr-un joint-venture al?turi de produc?torul local Fujian.
 
Noul eVito Tourer se al?tur? unei panoplii de trei modele electrice format? din eVito panel van, eSprinter ?i EQV, fiecare dintre acestea fiind dezvoltate înc? din faz? de început al?turi de clien?i ?i parteneri, astfel încât toate cerin?ele acestora s? fie direct integrate pe modelul din fabric?. Noul eVito p?streaz? caracteristicile predecesorului s?u eVito panel, fiind echipat cu o baterie de 90 kWh capabil? s? ofere o autonomie de pân? la 421 de km. Un motor electric cuplat la axul frontal ofer? 150 de kW putere ?i un cuplu de pân? la 362 Nm, ce asigur? o vitez? maxim? de 160 de km/h.
 

 
În privin?a spa?iului, ?eful Diviziei eDrive, Benjamin Kaehle, spune c? modulul de baterii nu compromite deloc num?rul de pasageri, noul eVito Tourer putând transporta pân? la 9 persoane. Nu în ultimul rând, reînc?rcarea vanului de dimensiuni medii într-un procent de pân? la 80% se face în numai 45 de minute la o priz? DC de 110 kW.
 
În termeni de eficien??, un rol cheie îl joac? modulul Intelligent Safety Assistants care ajusteaz? recuperarea automat? de energie în timp real. Rutele zilnice ale clien?ilor pot fi astfel monitorizate ?i analizate.  
 
Pentru companiile ale c?ror activit??i se preteaz? mai mult la folosirea de flote diesel, Mercedes-Benz Vans anun?? un upgrade la propulsorul 119, care acum este cu 13% mai eficient decât genera?ia anterioar?, un avantaj însemnat în termeni de TCO. În plus, noul Vito beneficiaz? ?i de alte noi propulsoare pentru variantele cu trac?iune spate. Asta nu înseamn?, a precizat Benjamin Kaehle, c? noul Vito nu va fi oferit ?i în variantele cu trac?iune fa?? ?i integral?. Noile propulsoare încep de la 136 CP ?i ajung la 240 CP în varianta de top, cu un cuplu de 500 Nm. Confortul în vehicul cre?te „semnificativ“, sus?ine Mercedes, mul?umit? noii suspensii AIRMATIV ?i transmisiei automate 9G-TRONIC, care beneficiaz? de caracteristici speciale ce reduc zgomotul ?i vibra?iile în cabin?.
 
În termeni de siguran??, noile Vito ?i eVito Tourer beneficiaz? de 13 sisteme inteligente ce îl ajut? pe ?ofer ?i, implicit, fac vehiculul mai sigur de condus. Dou? exemple men?ionate de ?eful eDrive de la Mercedes-Benz Vans în cadrul lans?rii digitale din 10 martie se refer? la noul sistem Active Brake Assist – ce permite prevenirea coliziunii cu vehiculul aflat în fa?? sau cu pietoni angaja?i în traversare. Cel de-al doilea sistem se nume?te Active Distance Assist DISTRONIC ?i permite van-ului accelerarea ?i decelerarea automat? pentru a men?ine o distan?? sigur? fa?? de vehiculul aflat în fa??.
 
Un alt atuu pus pe tapet de c?tre oficialul companiei germane este noua oglind? digital?, care transmite imagini de la camera aflat? în partea din spate, ceea ce ajut? ?oferul în momente cu vizibilitate sc?zut?, cum sunt parc?rile cu spatele sau mersul în mar?arier. De men?ionat c? aceast? camer? digital? vin în standard ?i poate fi schimbat? la cerere cu una tradi?ional?. Tehnologia este prezent? ?i la nivel de confort, sistemul de infotainment fiind unul dezvoltat special pentru noua genera?ie Vito, care beneficiaz? de un nou radio în trei variante : Audio 10, Audio 30 ?i Audio 40. Prima varianta este una mai simplist?, îns? Audio 30 se poate conecta foarte u?or cu telefonul prin intermediul Android Auto ?i Apple CarPlay, în timp ce versiunea de top beneficiaz? de ecran de tip touch. Ambele monitoare (30 ?i 40) sunt monitoare pentru camera de mar?arier, iar cu Audio 40 vine ?i sistemul de naviga?ie. O premier? pentru Vito este ?i ?erviciul de „Live Traffic Information“, activ prin intermediul Mercedes PRO connect.

Articole similare

Ad