Atlas Imobiliare si Kefren Expres au initiat o petitie online pentru salvarea transportului expes in contextul pandemiei de COVID-19, tip de transport care nu a fost inclus in setul de masuri pentru sprijinul transportatorilor, pe care au inaintat-o Primului-Ministru Ludovic Orban.
Avand in vedere situatia dificila in care companiile de transport cu masini cu masa maxima admisa de 3,5 tone se afla in contextul epidemiei de COVID-19 si identificand o problema grava, prin neincluderea de catre autoritati a acestui tip de transport in transportul de marfa, societatile comerciale Atlas Imobiliare SRL si Kefren Expres SRL, au initiat o petitie online (https://www.kefren.ro/petitiecovid19/). Scopul ei este de a identifica impactul pe care acest aspect il are asupra activitatii lor, atat prezente cat si viitoare, dar si pentru a trage un semnal de alarma asupra gravitatii acestui impact, se arata in comunicatul de presa.
Redam integral textul petitiei!
"Salvati transportatorii expres cu autoutilitare sub 3.5 tone!
In contextul pandemiei Covid-19, la initiativa mai multor companii de transport in regim expres, cerem ca setul de masuri care va intra in vigoare pentru sprijinirea transportatorilor sa includa toti transportatorii, inclusiv pe cei cu autoutilitare de 3,5 t MMTA si sub 3,5 t MMTA.
Acestia desfasoara activitati de transport marfa, in baza aceluiasi cod CAEN, suferind in urma impunerii restrictiilor prezente si viitoare de pe continentul european.
E nevoie ca toti transportatorii rutieri romani sa beneficieze in egala masura de tot sprijinul pe care statul roman il poate acorda. In conditiile distantei dintre locatiile de productie si cele de consum, blocarea transportului va determina blocaje in tot ciclul de aprovizionare.
Avem nevoie de aceasta inventariere a firmelor din transportul expres si a angajatilor lor pentru a arata Guvernului Romaniei impactul pe care aceasta criza l-ar avea. Estimarea trebuie facuta in functie de marimea flotei din domeniul transportului expres si numarul de locuri de munca afectate de aceasta criza.
Este esential sa trimiteti raspunsul dumneavoastra pana in data de 20 martie 2020.”
Pana astazi, 19 martie, petitia a fost semnata de reprezentantii a peste 500 de transportatori, cu un numar de 4.731 de angajati.
„La finalul perioadei de inventariere, 20.03.2020, va vom putea pune la dispozitie datele de identificare ale semnatarilor: numele companiei, cod fiscal, numar de vehicule, soferi, personal auxiliar, adresa email, telefon, adresa IP, data si ora semnarii petitiei, cu respectarea exigentelor GDPR”, mai spun semnatarii petitiei.