Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

COVID-19: BGL solicita sprijin pentru soferii de camion germani

Asociatia germana de transport, logistica si managementul deseurilor (BGL) saluta masurile luate de Guvernul Federal German pentru angajati si companii. Acest lucru este, printre altele, urgent necesar pentru a asigura securitatea aprovizionarii economiei si a societatii chiar si in perioadele de criza si pentru a putea mentine lanturile de aprovizionare.
In plus, BGL solicita urmatoarele masuri suplimentare, care trebuie initiate imediat si fara birocratie:
 
1. Infiintarea unor centre regionale de urgenta
4-5 centre regionale de urgenta din Germania trebuie sa fie infiintate imediat. Aceste centre ar trebui sa fie conduse de Oficiul Federal pentru Transportul de Marfa (BAG) – in stransa coordonare cu ministerele de stat responsabile, asociatii din transporturi si logistica, industrie si comert.
• Obiectiv: mentinerea ofertei populatiei si sustinerea economiei
• Sarcina 1: Coordonarea capacitatilor de transport
o Companiile de transport, industria si raporturile comerciale privind blocajele de capacitate
sau capacitati gratuite catre centrele de urgenta o Centrul de urgenta preia „potrivirea” de evitat
Deficit de aprovizionare
• Sarcina 2: Furnizarea de informatii pentru companiile si soferii afectati: 
o Sprijin pentru o eventuala inchidere a carantinei / companiei
o Coordonarea masurilor de protectie, furnizarea de informatii despre masuri, de ex. pentru manipularea vehiculelor contaminate, siguranta in munca etc.
 
2. Flexibilitatea orele de lucru pentru soferii de camioane
Pentru a mentine lanturile de aprovizionare si capacitatea de actiune a economiei, trebuie sa fie posibil ca companiile de transport si logistica sa poata programa temporar 7 zile pe saptamana. In acest scop, urmatoarele reglementari trebuie sa fie flexibile temporar, fara birocratie si la nivel national sau la nivel european, folosind principiul oportunitatii.
 
3. Extinderea perioadelor legale pentru soferii profesionisti
In cazul soferilor de camioane care nu sunt in masura sa efectueze masuri de educatie / formare ulterioara din cauza crizei, termenele urmatoare trebuie prelungite cu 6 luni fara birocratie:
• Termen limita pentru dovada pregatirii ulterioare generale si specifice (BKrFQG, ADR, etc.)
• Termenul limita pentru introducerea codului „95” in permisul de conducere
• Termenul limita pentru extinderea permisului de conducere
In plus, ar trebui extinsa posibilitatea formarii online.
 
4. Trecerea frontierei fara restrictii de catre soferii de camion
• Soferii de camioane sunt lantul principal pentru mentinerea lanturilor de aprovizionare din Germania si Europa. Prin urmare, libertatea de miscare trebuie sa fie garantata fara restrictii.
• Atat soferii care trec frontiera cu camionul, cat si cei care sunt in drum spre serviciu, de exemplu dupa o saptamana de odihna sau in drum spre casa, trebuie sa se bucure de o libertate de miscare fara restrictii, exclus cei care fac obiectul unor masuri de carantina.
• Guvernul federal trebuie sa ofere formulare descarcabile standardizate companiilor de transport care, dupa ce contractantul a confirmat angajarea, legitimeaza soferii de camioane sa treaca frontiera.
• Inchiderile frontierelor interne ale UE trebuie raportate in mod central Comisiei UE, inclusiv informatii specifice despre exceptii si sa fie vizibile pentru toata lumea.
 
5. Suport de lichiditate
• Implementarea ne-birocratica a intregului sprijin de lichiditate pana la cel mai mic nivel administrativ.
• Pentru intreprinderile mici si mijlocii, subventiile guvernamentale ar trebui sa fie posibile in caz de blocaje acute de lichiditate

Articole similare

Ad