De aproape o saptamana Bulgaria permite tranzitul camioanelor doar in convoi, fara opriri dintr-o vama in cealalta. Ca urmare, punctele vamale sunt foarte aglomerate atat la Kulata, cat si la Ruse.
In punctul de frontiera ”Kapitan Andreevo” se formeaza cozi mari ca urmare a masurilor sanitare intense aplicate la vama turca. In urma cu cateva zile aici s-a format o coada de 50 km, pe 26 martie uniunea transportatorilor bulgari internationali organizand o actiune de ajutor al soferilor care asteptau la granita, livrandu-le acestora apa, mancare, masti si dezinfectanti. In ultimele 24h peste 3000 de camioane au intrat in Bulgaria, dintre care 1200 s-au indreptat catre ”Capitan Andreevo”. Dupa luarea mai multor masuri la ambele puncte de trecere a frontierei, numarul de camioane procesate la granita cu Turcia a crescut de 3 ori ajungand la 1700 in 24h.
Fostul aeroport militar Uzundzhovo (de langa granita bulgaro-turca) a fost transformat intr-un spatiu de parcare pentru camioanele care se indreptau catre Turcia. Spatiul de parcare a fost dotat cu iluminare, toalete chimice si standuri temporare de vanzare de alimente.
Turcia a introdus restrictii pentru soferii de camion care vin tari afectate grav de pandemie, insa camioanele bulgaresti se deplaseaza cu usurinta potrivit ministerului internelor din tara vecina.
La granita cu Romania, la Ruse, s-au format cozi mari, desi acum camioanele pot folosi toate cele 6 benzi disponibile in loc de 3, folosite in mod obisnuit. Camioanele aflate in tranzit pot intra in Romania doar prin Ruse-Guergevo sau Calafat-Vidin, ultimul fiind destul de liber, comparativ cu Ruse.
Traficul la punctele de trecere a frontierelor bulgare catre Grecia, Serbia si Macedonia este normal. Potrivit politiei de frontiera din Macedonia, camioanele goale nu vor fi lasate sa intre in intervalul orar 07:00-22:00.
Din 18 martie este interzisa intrarea camioanelor care vin din Iran, indiferent ca este vorba de importuri sau tranzit.
(Filmuletul alaturat ne-a fost pus la dispozitie de firma Bitum Truck)