Contextul economic instabil din 2010 a determinat o scadere a pietei berii cu 3,5% fata de anul precedent, atingand un volum total de 17 milioane de hectolitri.
In ultimii doi ani, piata berii a inregistrat o contractie de 16% fata de 2008, an in care volumul vanzarilor a atins 20,2 milioane hectolitri.
Consumul de bere pe cap de locuitor a inregistrat anul trecut o valoare de 78 l, continuand trendul descendent inceput in 2009 si demonstrand ca situatia economica a afectat consumatorii si obiceiurile de consum.
In ciuda situatiei dificile, anul trecut, membrii Asociatiei „Berarii Romaniei“ (Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries si Ursus Breweries) au investit 51 de milioane de euro, iar contributia la bugetul de stat prin diferite taxe a atins 270 de milioane de euro, in crestere cu sapte milioane de euro comparativ cu 2009.
In acest moment, cele cinci companii membre ale Asociatiei ating in hectolitri un volum de 15,3 milioane, cu 4,4% mai putin fata de 2009.
Preferintele consumatorilor in ceea ce priveste ambalajul s-au mentinut constante, PET-ul detinand o pondere de 49,3%, sticla, 31,7%, doza reprezinta 16%, iar berea la draft, 3%.
Incepand cu acest an, asociatia are doi membri noi, Soufflet Malt Romania si Asociatia Producatorilor de Hamei din Romania.
In acest fel, „Berarii Romaniei“ isi extinde activitatile de reprezentare si catre producatorii de malt si hamei.
Cele doua companii isi desfasoara activitatile din Romania in noua fabrici si ferme, contribuind la bugetul de stat cu peste doua milioane de euro anual.