Bradley Jacobs, CEO XPO Logistics a trimis de curand o scrisoare catre toti actionarii companiei in care le explica fapul ca situatia este dificila, dar urmeaza a deveni inca si mai grea in scurt timp, dar dupa aceea va fi mult mai bine. „Asta prevad pentru XPO, pentru industria noastra si pentru lume. Sunt pragmatic pe termen scurt deoarece aceasta este realitatea COVID-19?
Acesta a explicat ca se asteapta ca 2020 sa fie un an pierdut pentru cresterea incasarilor atat in industria de logistica, dar si pentru majoritatea industriilor din intreaga lume. Iar prioritatea principal a companiei este de a-si pastra angajatii in siguranta. „Apoi este datoria noastra ca o companie de transport si logistica sa ajutam comunitatea sa depaseasca aceasta perioada, astfel incat economia sa se puna din nou pe picioare. Suntem cu urechea la pamant din prima zi in Asia, unde avem aproape cinci milioane de metri pastrati de spatii logistice, inclusive in Wuhan. Depozitele noastre logistice din China sunt toate functionale in proportie de 90%. Operatiunile noastre din Europa au vazut impactul mai tarziu, incepand cu Italia si apoi in Spania si Franta aproape in acelasi timp, apoi Marea Britanie si alte parti aloe Europei. America de nord este cea mai recent, dar si cu evolutia cea mai rapida?.
Din punct de vedere al cererii, Bradley Jacobs a caracteriza ianuarie ca fiind o luna foarte buna, iar februarie si martie au fost relative bune. Dar in a doua jumatate a lui martie cererea a scazut dramatic deoarece mai multe sectoare ale economiei aproape ca s-au injumatatit. „Industria noastra este un indicator de baza, deoarece noi simtim durerea mai devreme, si vom fi in primul rand cand lumea se va intoarce la munca. Ne asteptam ca acest lucru sa se intample la jumatatea anului, odata ce distantarea sociala dispare. Previziunea privind timpul poate fi amagitoare in aceste circumstante, dar pietele noastre majore sunt in perioada cea mai grea acum, la mijlocul lui aprilie. Un lucru este clar: exista un inceput, un varf si un sfarsit al acestei perioade. Majoritatea statelor nu sunt in pozitia de a aplica metoda Chinei de revenire, asa ca revenirea globala poate dura mai mult. Insa un lucru este sigur: niciodata atat de multe guverne, industrii, oameni, tehnologii si resurse stiintifice nu s-au concentrate sa rezolve cu totii o singura problema. Se va rezolva!?
Bradley Jacobs a mai scris ca este posibil ca unele comportamente schimbate de pandemie ar putea deveni modele pentru tendinta industriei noastre. Astfel, cresterea comertului online, care a cunoscut deja o crestere importanta, s-ar putea accelera in perioada de dupa pandemie. Milioane de consumatori au devenit mai obisnuiti sa cumpere online alimente, mancare pentru animale, produse de sanatate si frumusete, mobila fara sa mai plece de acasa. Daca tendinta va continua va genera o cerere si mai mare de e-fulfillment. „Acum ne adaptam la cererea actuala, mutand produse medicale, echipamente medicale de protectie, mancare si bautura, aparatura de telecomunicatie si de business. Criza a transformat competitor acerbi in parteneri in industria noastra. Lucram impreuna sa aducem toate tipurile de bunuri oamenilor care au nevoie.
Sunt foarte recunoscator angajatilor nostri, in special celor din prima linie, pentru ca au raspuns provocarii de a livra serviciile esentiale. Am actionat rapid si conform protocoalelor specific pandemiei si am ajutat echipa noastra sa faca fata situatiei. Odata ce oamenii au stiut ca au sustinerea noastra, au colaborat pentru binele comun.?
Sunt foarte recunoscator angajatilor nostri, in special celor din prima linie, pentru ca au raspuns provocarii de a livra serviciile esentiale. Am actionat rapid si conform protocoalelor specific pandemiei si am ajutat echipa noastra sa faca fata situatiei. Odata ce oamenii au stiut ca au sustinerea noastra, au colaborat pentru binele comun.?