Comitetul de Transport din Parlamentul German a propus prelungirea, pana pe 31 decembrie 2023, a perioadei in care camioanele pe gaz sunt scutite de plata taxei de drum Toll Collect.
Inainte de aceasta decizie, luata la inceputul lui mai, actorii din transport si logistica, impreuna cu Dena (Agentia Germana a Energiei), au pledat pentru prelungire, aratand mai ales ca este foarte buna pentru protectia mediului, cata vreme gazul natural este singura alternativa la diesel disponibila pentru vehicule comerciale grele care este prietenoasa cu mediul. Iar prin prelungirea scutirii de plata taxei de drum statul german continua sa sprijine firmele din domeniu sa isi innoiasca flotele cu astfel de camioane, dar ofera si un mediu sigur pentru investitii.
Pentru prelungire insa este nevoie de o dezbatere in Parlament si de modificarea legii prin includerea unui amendament. Iar Consiliul Federal ar putea sa se ocupe de asta in iunie.
In afara de scutirea de taxe de drum, pentru camioanele pe gaz din Germania se va mai acorda la inceput sprijin la achizitie, pana la finalul anului, asa cum s-a acordat si din 2018 pana acum, ambele masuri avand, in opinia Dena, un impact pozitiv asupra vanzarilor.
Din ianuarie 2019, BAG a primit 1.421 de cereri pentru finantarea camioanelor pe LNG si peste 430 pentru cele cu CNG, iar cativa operatori diferiti au deschis 17 statii de alimentare, numar care se asteapta sa depaseasca 50 in 2020.
Initiativa Viitorul Gazului este convinsa de beneficiile pentru mediu pe care le va aduce gazul, camioanele cu aceasta propulsie avand cu 15% mai putine emisii de CO2 decat cele Euro 6, si de aceea avand potentialul de a contribui la o schimbare climatica rapida. Iar camioanele pe biogaz sunt chiar aproape neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2.
Pe de alta parte insa, verzii se tem ca promovarea vehiculelor pe gaz va duce la mutarea volumelor de transport de pe calea ferata pe camioane – ceea ce contravine intentiei se a se folosi tot mai mult transportul feroviar – ca avantajele pentru mediu pe care le aduc vehiculele pe gaz nu sunt atat de mari si ca prelungirea scutirii de taxa va agrava problemele deja existente in competitia dintre feroviar si rutier.