Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Iveco saluta propunerea Germaniei de a scuti in continuare de plata taxei de autostrada camioanele alimentate cu gaz natural

Daca propunerea este aprobata de Parlamentul German si de Consiliul Federal, asa cum este de asteptat, vehiculele pe gaze naturale comprimate si lichefiate (CNG si LNG) de peste 7,5 tone vor fi scutite de taxele de autostrada pana la 31 decembrie 2023. De aceasta prelungire vor beneficia transportatorii care opereaza camioanele grele ale Iveco Natural Power in flotele lor, atat pe rutele interne, cat si pe cele de tranzit prin Germania. Scutirea de taxa reduce costul total al vehiculelor, crescand avantajele financiare si imbunatatind randamentul investitiilor in aceste masini. Printre beneficii se numara extinderea retelei de distributie a gazelor naturale, dar si stimularea companiilor sa adopte aceasta tehnologie.

„Decizia finala, asteptata in iunie, ar insemna o recunoastere clara a beneficiilor de mediu ale acestei tehnologii pe calea catre zero emisii. Infrastructura LNG este in crestere, un numar din ce in ce mai mare de statii de alimentare cu combustibil sunt disponibile, precum cea care s-a deschis recent la Berlin Potsdam. Impreuna cu reteaua de distributie extinsa si subventiile guvernamentale existente care sustin acest tip de combustibil, extensia ar oferi clientilor nostri un semnal clar ca tranzitia la transportul cu LNG este de neoprit?, a spus Thomas Hilse, presedintele Iveco.
 
Noul Iveco S-WAY NP, in versiune completa LNG, este vehiculul perfect pentru a beneficia de scutire: este singurul camion greu conceput special pentru transportul de cursa lunga si are cea mai mare autonomie de pe piata, cu o gama de pana la 1.600 km. Lansat in 2019, Iveco S-WAY a devenit foarte repede favoritul proprietarilor si soferilor de camioane.
 
Iveco a fost pionier in tehnologia gazelor naturale si activeaza pe aceasta piata de peste 20 de ani, avand mai mult de 7.000 de vehicule LNG vandute in toata Europa. Astazi, reteaua de distributie a gazelor naturale acopera deja principalele rute de transport din toata Europa, iar numarul de statii de alimentare va creste de la 249 in 2019 la peste 450 in 2022.
 
Un alt semnal in favoarea adoptarii tehnologiei gazelor naturale in transport vine din Austria, care a introdus o exceptie in Tirol pentru camioanele cu LNG. Aici, la inceputul acestui an a intrat in vigoare o modificare a regulilor de taxare a gazelor naturale prin care LNG este clasificat drept gaz si, astfel, nu mai este supus taxei pe combustibilii fosili.

Articole similare

Ad