Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Amazon respinge criticile referitoare la tarifele mici de transport, cuprinse intre 41 si 70 de eurocenti/km

Gigantul retailer online Amazon se apara de acuzatiile venite din industria transporturilor si a logisticii potrivit carora ar pune presiune in piata prin preturi ieftine de transport FTL si LTL. 

Jurnalistii de la eurotransport.de au intrat in posesia unor extrase de la Load Board Amazon Relay, care arata pretul mediu pe un sens cu putin peste 50 de eurocenti/km. De exemplu, pentru un transport de peste 490 km, de la Dobrovice (Republica Ceha) la Kolbaskowo (Polonia), Amazon ofera 41 de eurocenti pe kilometru. Cea mai mare oferta este de 70 de centi/km pentru o cursa tur de la Saint-Martin-de-Crau, in sudul Frantei, la Augsburg, un traseu de aproape 1.000 de kilometri.

O purtatoare de cuvant a retailerului a explicat pentru eurotransport.de ca Amazon Relay vine cu o oferta suplimentara pentru furnizorii de servicii de transport care ar trebui sa acopere din cursele pe gol. "Amazon Relay le ofera acestor companii ocazia de a avea venituri suplimentare prin acceptarea unei reincarcari. Cursele sunt pe un singur sens. Partenerii pot accepta anumite rute daca au capacitate disponibila, camioanele nefiind utilizate exclusiv", a spus aceasta.

Majoritatea incarcarilor de pe Amazon nu sunt procesate prin intermediul Amazon Relay, spune purtatorul de cuvant. "Activitatea se bazeaza pe contracte-cadru individuale cu partenerii nostri de transport si logistica." 

Serviciul a fost lansat in Germania la sfarsitul lui 2019, oferta fiind disponibila in mai multe limbi. Este „un set de instrumente tehnologice cu tot ce e nevoie pentru a transporta marfuri pentru Amazon”, se arata pe pagina principala. Amazon subliniaza nivelul ridicat de transparenta a sistemului. Incarcarea este disponibila ca pret integral prin apasarea unui buton, si, daca este necesar, si ghidarea rutelor pentru sofer. Cu confirmarea de catre transportator, turul este acceptat. "Exista un algoritm care calculeaza cursele si le ajusteaza zilnic", spune purtatorul de cuvant. Prin reactia lor, furnizorii de servicii de transport au insa o influenta directa asupra acestor preturi. „Daca nu raspunde nimeni la sugestie, sistemul creste automat pretul”, explica purtatorul de cuvant. Expeditorii de marfa ar avea, de asemenea, optiunea de a stoca propriul pret cerut – folosind functia „Publicati camionul”. 

Purtatorul de cuvant regreta faptul ca transportatorii de marfa critica acum sistemul. "Amazon Relay este o oferta de servicii care ofera intreprinderilor mici si mijlocii instrumentele si tehnologia pentru a avea succes si a fi competitive in industria transporturilor. In medie, partenerii genereaza intre 600 si 1.000 de euro pe incarcare, venituri suplimentare. Este o oferta care inainte nu exista.”
 

Articole similare

Ad