Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Avon si-a stabilit centrul regional de distributie in Romania

Grupul american de cosmetice cu vanzare directa Avon Cosmetics a aniversat in 2012 15 ani de prezenta pe piata romaneasca. In 2006, compania a luat decizia de a investi intr-un Centru Regional de Distributie care in momentul de fata deserveste atat tara noastra, cat si alte patru tari din Europa Centrala si de Est.
 

Pe o suprafata de peste 11.000 m2, Centrul Regional de Distributie Avon Cosmetics, din apropierea Capitalei, proceseaza comenzi atat pentru Romania, cat si pentru alte patru tari din regiune: Bulgaria, Moldova, Macedonia si Albania. „Dintre acestea, Romania si Bulgaria au livrari in fiecare zi, iar pentru celelalte piete livrarile au o frecventa variabila, de obicei saptamanala“, a explicat Monica Boloca, transportation&warehouse manager Avon Cosmetics Romania. De curand, Avon a obtinut certificarea AEO, precum si autorizatia de vamuire la domiciliu, care a adus imbunatatiri substantiale ale serviciului de distributie catre tarile non-UE.
Centrul de distributie aduna intr-o singura locatie toate departamentele implicate in derularea fluxului operational: aprovizionare, depozitare, pregatire si ambalare a comenzilor, distributie etc., ceea ce ofera un grad ridicat de flexibilitate in derularea operatiunilor.
Modelul de business al producatorului de cosmetice Avon este bazat pe vanzari directe, dar nu catre magazine sau clientul final, ci catre reprezentanti. „Avon inseamna mici businessuri private. Vindem produse cosmetice, dar in egala masura vindem si o oportunitate de castig“, a mai spus Boloca. Din punct de vedere al vanzarilor, Romania este impartita in 70 de zone, stabilite pe criterii geografice, fiecare avand un director de zona, care are in subordine o echipa de reprezentanti Avon.

Comenzi procesate in timp real
Comenzile se plaseaza de catre reprezentanti exclusiv prin canale virtuale si odata plasate in sistem sunt procesate in timp real. Primul pas in procesarea unei comenzi este emiterea facturii. „Dupa tiparirea facturii, comanda intra pe linia de ambalare si incepe sa curga fluxul operational“, a spus Monica Boloca. Pe fiecare tip de distributie exista un cut time pentru plasarea comenzii, pentru a putea fi procesata in timp util, astfel incat a doua zi coletul sa fie deja in livrare. Livrarile nu se realizeaza catre clientul final, ci catre reprezentant, pentru ca o comanda poate sa deserveasca mai multi clienti.
Distributia se realizeaza atat prin Posta Romana, cat si prin curierat rapid. „Prin Posta distribuim in principal la oficiile postale, dar si la domiciliu; in paralel, comenzile reprezentantilor sunt livrate la domiciliu prin doua modalitati: curierat clasic door-to-door si un tip de distributie personalizat Avon, de tipul hub to door“, a explicat Monica Boloca. Pentru acest mod de distributie, din centrul operational Avon paletii sunt expediati catre hub-urile regionale ale curierului pentru procesare si livrarea la domiciliul destinatarului final.

Articole similare

Ad